بسته های ده تایی "با من بخوان" هدیه ای برای کودکان، خانواده ها و مربیان به مناسبت ماه مهر و روز کودک

همزمان با  فرا رسیدن ماه مهر و باز شدن دوباره مدرسه ها، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ارمغانی تازه برای کودکان، آموزگاران و خانواده ها آماده کرده است. ده بسته کتاب همراه با فعالیت برای کودکان پیش دبستانی و سال های نخست دبستان. 

در پی اجرای برنامه با من بخوان که بر پایه بلند خوانی و پیوند زدن خواندن با فعالیت های ادبی و هنری برنامه ریزی شده است، اکنون کارشناسان با من بخوان و پایگاه ترویج کتابخوانی کتابک با هدف ترویج شیوه های درست و جذاب کتابخوانی با کودکان بسته هایی را برای خواندن و فعالیت های در پیوند آماده و در دسترس  خانواده ها و مربیان قرارداده اند. 

در گام نخست این حرکت ۱۰ کتاب برای کودکان پیش دبستانی (۳ تا ۶ ساله) و کودکان پایه نخست دبستان برگزیده شده است. هر کتاب با دستنامه راهنمای خواندن و فعالیت های مربوط به آن کتاب همراه شده است: فعالیت هایی مانند گفت و گو درباره داستان، بازی، نمایش، ‌نقاشی و کتابسازی پیشنهاد شده است. همچنین برگه های فعالیت با کودکان نیز در این بسته قرار گرفته است. برگه هایی که کودکان را در گیر فعالیت های گوناگون ادبی و هنری می کنند.

 بسته های ده تایی با من بخوان هدیه ای برای  کودکان، خانواده ها و مربیان به مناسبت  ماه مهر و روز کودک

افزون بر این ها، هر بسته، دارای یک راهنمای "چکونه با کودکان کتاب بخوانیم؟" است که در آن روش های درست کتابخوانی با کودکان گام به گام به پدران و مادران و آموزگاران و کتابداران آموزش داده شده است.

گام دوم و سوم این حرکت تهیه بسته های ده تایی با من بخوان برای گروه های سنی بالاتر دبستانی و راهنمایی است. 

Submitted by admin on