بندپایان چندش آور

عنوان لاتین
Creepy-crawlies, 2009

کتاب بندپایان چندش‌آور از مجموعه کتاب‌های پر از دانش و سرگرمی است که اطلاعات مفیدی درباره بندپایان، انواع آن‌ها، ساختمان بدن، نحوه تغذیه، و تولیدمثل آن‌ها به مخاطب می‌دهد. همچنین درباره استتار بندپایان و محافظت آن‌ها از دشمنان‌شان توضیحاتی دیده می‌شود.

کتاب بندپایان چندش‌آور که از مجموعه کتاب‌های خانه هنری است، ساختاری منطقی دارد و رابطه علت و معلولی در آن رعایت شده است.

نحوه ارایه اطلاعات در کتاب بندپایان چندش‌آور مستقیم ولی خلاقانه و عنوان بندی شده است و زبان و بیان کتاب ساده، روان و همراه با طنز است که به جذب مخاطب کمک می‎کند.

تصاویر کتاب نقاشی‌های رنگی، همراه با طنز و هماهنگ با متن هستند که برای مخاطب می‌توانند جذاب باشد.

گروه علوم شورا خواندن این کتاب را به دلیل اطلاعات مفیدی که در باره بندپایان همراه با خلاقیت و طنز می دهد، به مخاطب کودک و نوجوان آن توصیه می‌کند.

درباره نویسنده بندپایان چندش آور

فیلیپ آردا نویسنده پرکاری است که هم داستان می‌نویسد و هم غیرداستان. او در سال ۱۹۶۱ به دنیا آمده است. قبل از این که کار نویسندگی را آغاز کند در حوزه تبلیغات کار می‌کرد. مدتی هم در یک کتابخانه کار کرده است.

نویسنده کتاب بندپایان چندش آور نویسندگی برای کودکان را با نوشتن داستانی به نام High in the Clouds با همکاری پل مک کارتنی آغاز کرد. او بیشتر با مجموعه داستان Unlikely Exploits شناخته می‌شود که براساس آن‌ها یک برنامه رادیویی هم ساخت شد. سه‌گانه بعدی او مجموعه داستان‌های ادی دیکنز بود که درانگلستان دوره ویکتور اتفاق می‌افتد. داستان های ادی دیکنز در اصل نامه‌هایی بود که برای خواهرزاده‌اش می‌نوشت.

مجموعه داستان‌های گرابتون که در سال ۲۰۱۰ نوشت، برنده جایزه رولد دال شد. این جایزه به بهترین داستان‌های خنده‌دار سال اهدا می‌شد. مجموعه خانواده گرانت هم کار دیگری از این نویسنده طنز نویس است. این مجموعه و داستان های ادی دیکنز به فارسی ترجمه شده است.

فیلیپ آردا نویسنده کتاب بندپایان چندش آور

 

 

فیلیپ آردا همچنین کتاب‌های غیرداستان بسیاری برای کودکان نوشته است از جمله مجموعه اسطوره‌ها و افسانه‌های افریقا، مصر باستان، اسطوره‌های سلتی و چینی. او مجموعه‌ای هم دارد که شامل زندگینامه افراد معروفی مانند هنری هشتم، ملکه ویکتوریا و اولیور کرامبل، تنها نخست وزیر بریتانیاست.

مجموعه خانه هنری از دیگر مجموعه‌های اوست که بعضی از جلدهایش مانند دایناسورها یا بندپایان چندش آور آن به فارسی ترجمه شده است.

فیلیپ آرداگ برای بخش ادبیات کودک سایت گاردین هم مطالب می‌نوشت. او یک نمایشنامه رادیویی تعاملی هم در کارنامه کاری ‌اش دارد.

برگردان
محمود مزینانی
تصویر اضافی
تصویرگر
Mike Gordon, مایک گوردون
تهیه کننده
گروه علوم شورای کتاب کودک
سال نشر
۱۳۹۵
ناشر
نویسنده
Philip Ardag, فیلیپ آردا
Submitted by editor3 on