بنیادتامر میهمان جشن هفته جایزه آسترید لیندگرن

۵ / ۳ / ۸۸

نهاد جایزه آسترید لیندگرن بزرگترین جایزه ادبی کودک و نوجوان جهان که یادگاری است از این نویسنده پر آوازه سوئدی، هر سال در روزهای پایانی ماه می یک جشن هفتگی برپا می کند.

نهاد جایزه آسترید لیندگرن بزرگترین جایزه ادبی کودک و نوجوان جهان که یادگاری است از این نویسنده پر آوازه سوئدی، هر سال در روزهای پایانی ماه می یک جشن هفتگی برپا می کند.در این روزها، سمینارها و برنامه های گوناگونی برای کودکان، نویسندگان و دوستداران ادبیات کودک و نوجوان برگزار می گردد. این جایزه امسال پذیرای میهمانی ویژه است. بنیاد آموزشی تامر از کشور فلسطین که جایزه سال ۲۰۰۹ آسترید لیندگرن را از آن خود کرده بود، از۲۴ می تا ۳ ژوئن در اروپا به سر می برد و قرار است در روز دوم ژوئن در مراسم جشنی که جایزه آسترید لیندگرن در استکهلم برای بزرگداشت فعالیت های ۲۰ ساله این بنیاد در زمینه کار با کودکان برگزار می کند شرکت کند.

این بنیاد فلسطینی دیروز نیز در مراسمی که برای معرفی برندگان مسابقه کتابخوانی به مناسبت هفته جایزه آسترید لیندگرن برگزار شد، میهمان کودکان سوئدی بود. دراین مسابقه که پیش از این برگزار شده بود بیشتر از هزار کودک ۶ تا ۱۲ ساله ساکن شهر استکهلم داستان هایی از فرهنگ های مختلف خواندند و هر یک از آن ها درک و دریافتشان از این داستان ها را به شیوه خود بیان کردند.

بنیاد تامر در سفر اروپایی خود از شهرهای دیگری چون مونیخ نیز بازدید خواهد کرد.

Submitted by editor6 on