بهداشت بلوغ پسران

۳۰۰ سال پیش از تولد مسیح، ارسطو نوجوانان را این گونه توصیف می کند: "پرشور و آتشی مزاجند و آماده اند که خود را به دست غرایز بسپارند".  استانلی هال پدر مطالعه ی علمی درباره ی نوجوانی، آن را دوران "طوفان و تنش" شدید و نیز دوران توانایی فوق العاده ی جسمانی، عقلی و عاطفی می داند. فیلسوفی نیز می گوید نوجوانی با زیست شناسی آغاز می شود و با فرهنگ پایان می یابد.

واژه های به کار رفته برای توصیف دوره ی نوجوانی همگی بر تغییرات جسمانی و فیزیولوژیکی بلوغ تاکید می کنند، تغییراتی که اثرات بسیار پایداری در دوران بزرگسالی دارد. بنا براین آشنایی با این تغییرات برای پدران، مادران و نوجوانان در گذار از این دوره ی و بر عهده گرفتن نقش های دوره ی بزرگسالی بسیار ضروری است.

کتاب بهداشت بلوغ پسران این اطلاعات را به زبانی ساده و کوتاه در اختیار شما پدر و مادر گرامی و نوجوان تان قرار می دهد. این کتاب با همکاری انجمن تنظیم خانواده جمهوری اسلامی ایران و دفتر صندوق جمعیت ملل متحد در ایران و گروهی از کارشناسان تهیه شده است. شما می توانید برای دریافت این کتاب ها با شماره تلفن ۶۶۴۲۰۵۳۹، انجمن تنظیم خانواده جمهوری اسلامی ایران تماس بگیرید.

پیشنهاد می کنیم گفت و گوی پایگاه کتابک با خانم دکتر فاطمه قاسم زاده که به مناسبت روز جهانی نوجوان انجام شده است نیز مطالعه کنید.

 

تهیه کننده
شبنم عیوضی
سال نشر
۱۳۷۹
گروه سنی
معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های تألیفی برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان و نوجوانان معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های تألیفی برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان و نوجوانان معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های تألیفی برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان و نوجوانان معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های تألیفی برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان و نوجوانان
Submitted by editor3 on