بوکتراست به یاری کتابخانه ها می رود

تیتر:
بوکتراست به یاری کتابخانه ها می رود

بوک تراست به شورای هنر انگلستان پیوسته است تا به کتابخانه ها شور و انرژی ببخشد و از تاثیر مثبت کتابخانه ها در گروه ها و انجمن های محلی بگوید.

شورای هنر تصمیم دارد خدمات کتابخانه ای را گسترش دهد که مناسب قرن ۲۱ باشد و نقش فعالی را در جامعه های محلی بازی کند. این خدمات شامل خدماتی مانند کتابخوانی، مشاوره و پشتیبانی و نیز ارائه منابعی در زمینه ی بهداشت، سعادت و بهروزی، اشتغال و راهنمایی های مالی است.

 از دید موسسه ی بوکتراست، کتابخانه ها فرصتی را برای خانواده ها فراهم می کنند تا در کنار هم کتاب بخوانند و به این طریق نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی افراد دارند. موسسه بوکتراست با کتابخانه های عمومی همکاری می کند و برای آن ها برنامه های خواندن برگزار می کند و منابعی را به رایگان در اختیار کتابخانه ها قرار می دهد و برای کودکان فعالیت های داوطلبانه اجرا می کند که از جمله ی آن ها کانون کتابخوانی و شعرخوانی بوک استارت است.

این موسسه بر این باور است که برنامه های ترویج خواندن باید به اندازه فیلم و تلویزیون برای کودکان جذاب و برانگیزاننده باشد. کتابخانه ها نقش مهمی در هفته ی کتاب کودک بازی می کنند. در هفته ی کتاب کودک از خواندن با هدف لذت بردن ستایش می شود. این جشن ۸۰ سال است که برای کودکان دبستانی برگزار می شود. مدارس، کتابخانه ها و جاهای دیگر در سرتاسر انگلستان، رویدادها و فعالیت هایی برگزار می کنند که هدفشان تشویق و ترغیب کودکان برای لذت کتابخوانی و کشف کتابخانه ها و کتاب فروشی ها و نویسندگی است. محبوبیت این برنامه ها نقش مهم کتابخانه های محلی را مورد تاکید قرار می دهد. کتابخانه های محلی منبع الهام هستند و عشق دراز مدت به کتابخوانی را در کودکان ایجاد می کند که سبب تغییر زندگی آن ها می شود. رئیس موسسه می گوید: ما به کار خود ادامه می دهیم و از خدمات کتابخانه ها حمایت می کنیم و امیدواریم که کتابخانه ها کانون های ادبی و هنری جمع ها و اجتماع های محلی شوند.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک - بهار اشراق
تاریخ:
۹۳/۱۰/۲۲
Submitted by editor3 on