بوک تراست به خانواده نوزادان بیمار و زودرس در بیمارستان ها کتاب هدیه می دهد

هدف بوک تراست این است که با هدیه دادن کتاب به خانواده ها این امکان را فراهم کند که برای نوزادان زودرس و بیمار کتاب بخوانند.

والدینی که نوزادان شان در بخش مراقبت های ویژه هستند دوره بسیار سختی را می گذرانند و نمی توانند آزادانه کودک خود را در آغوش بگیرند و نوازش کنند. بوک تراست بر این باور است که کتاب خواندن به این والدین کمک می کند که ارتباط خود را با نوزادانشان تقویت کنند و رابطه صمیمانه ای با فرزند خود برقرار کنند.

یکی از مادران می گوید: "من نگران هستم که فرزندم با وجود این همه ابزار و وسایل و افراد گوناگونی که در اینجا وجود دارد نتواند صدای من را تشخیص دهد. دیدن این که فرزندتان بیمار است و شما نمی تواند آنطور که دوست دارید از او مراقبت کنید هراس انگیزست. خواندن داستان برای فرزندتان فعالیتی است آشنا و تسلی بخش.

یکی از کارکنان در بخش حمایت از والدین بخش مراقبت های ویژه نیز می گوید: ما والدین را تشویق می کنیم که با نوزادانشان حرف بزنند و برای آن ها کتاب و آواز بخوانند. برخی از والدین به سبب حضور افراد دیگر مطمئن نیستند که می توانند این کار را انجام دهند یا نه. اما ما با دادن کتاب به آن ها اجازه انجام چنین کاری را صادر می کنیم. همچنین سهیم شدن کتاب سبب تقویت رابطه فرزنان دیگر خانواده با نوزاد جدید می شود و با آن ها کمک می کند که با شرایط گیج کننده بیمارستان کنار بیایند.

Submitted by editor3 on