بپیوندید – لذت ببرید- سهیم شوید!

 امسال در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا همچون سال های دیگر برنامه های جانبی بسیاری در زمینه فعالیت های گوناگون فرهنگی، از جمله در زمینه ترویج کتابخوانی برگزار خواهد شد. 

  گردهمایی کتابداران جامعه کتابخانه های عمومی هلند با همکاری فدراسیون بین المللی انجمن های کتابداران (ایفلا)- بخش کتابخانه های کودکان و نوجوانان،  در روز چهار شنیه ۲۵  مارس در یکی از سالن های گردهمایی های نمایشگاه بولونیا،‌ از جمله این برنامه هاست. در این نشست  که بیش از ۳۰ کتابدار از هلند نیز در آن شرکت خواهند کرد، نماینده ای از انجمن کتابداران هلند و نماینده ای از ایفلا به شرکت کنندگان خوش آمد خواهند گفت و سپس رییس انجمن کتابخانه های ایتالیا و رییس کمیته ملی ایفلا در ایتالیا درباره پیوند های ملی و بین المللی میان سازمان های ادبیات کودکان و کتابخانه ها سخن خواهند گفت. زهره قایینی پژوهشگر از ایران و رییس داوران جایزه هانس کریستین اندرسن از سخنرانان دیگر این نشست خواهد بود که درباره این جایزه جهانی،‌ و فعالیت های ترویجی در ایران به ویژه کتابک توضیحاتی  خواهد داد.

 ناتی پر لگر پروژه خواندن با نوزادان درایتالیا  را معرفی خواهد کرد و در پایان شرکت کنندگان به شکل گروهی درباره راه های ترویج خواندن و علاقمند کردن کودکان و نوجوانان به کتابخوانی با یکدیگر گفت و گو خواهند کرد.  
 
 
 

 

Submitted by editor6 on