بچه‌های زاهدانی گفتند: زمين را تنها نمی‌گذاريم

۲ / ۲ / ۸۸

دوم اردیبهشت روز زمین پاك فرصت مناسبی فراهم كرد تا كودكان و نوجوانان زاهدانی به بهانه آن، همایشی با عنوان "زمین تنها نیست" برپا كنند.

به گزارش روابط عمومی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، بیش از ۳۵۰ عضو مراكز كانون زاهدان با شعار «اصلاح الگوی مصرف ضامن سلامت محیط زیست» روز ۲ اردیبهشت در سالن سینما کودک این شهر جشن روز زمین پاك را برپا كردند و قول دادند كه زمین را هرگز تنها نگذارند و از آن در مقابل آسیب‌ها و خطرات زیست محیطی دفاع كنند.

در این همایش كه با به صدا در آوردن زنگ زمین پاک توسط مدیركل سازمان حفاظت از محیط زیست استان سیستان و بلوچستان آغاز شد ضمن تأکید بر اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از منابع طبیعی و محیط زیست با ویژه برنامه‌های متنوع، شاد و آموزشی همراه بود که مورد توجه شركت كنندگان قرار گرفت.

اجرای نمایش طنز با موضوع حفظ محیط زیست، موسیقی و مسابقه‌های جذاب در كنار پخش نماهنگ و فیلم‌های كوتاه آموزشی زیست محیطی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

مهندس تورج همتی - مدیركل سازمان حفاظت از محیط زیست استان - از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانبه دلیل همکاری در اجرای این برنامه تشکر کرد و این نکته را یاد‌آور شد که ما به احساس مسئولیت کودکان و نوجوانان در عرصه‌های زیست محیطی نیازمندیم و حضور بچه‌ها در این چنین برنامه‌های نمادینی می‌تواند -به عنوان قشر پیشرو- ارزشمند باشد.

وی در ادامه افزود: زمین پاک نیازمند یک تفکر پاک است و ما باید افکارمان را نسبت به زمین‌، پاک و سبز کنیم و نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشیم.

Submitted by editor6 on