بچه ها "هدایایی از زمین" را نقاشی کردند و جایزه بردند

 یک کودک ایرانی از شهرستان گزبرخوار اصفهان یکی از جایزه های اول دوازدهمین مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی محیط زیست ژاپن  (JQA)  را به دست آورد.

محدثه امینیان، ۸ ساله، عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در نقاشی خود فضایی از یک باغ سنتی را نقاشی کرده است. موضوع این مسابقه نقاشی  بین المللی  "هدایایی از زمین" بود. این مسابقه نقاشی بین المللی را دو سازمان کنترل کیفیت ژاپن (JQA )  و شبکه بین المللی کنترل کیفیت (IQNet)  از سال ۱۹۹۹ هر سال برگزار می کنند. امسال بیش از ۱۸ هزار و هفتصد نقاشی از ۷۴ کشور در آن شرکت داده شده است. جایزه بهترین نقاشی این مسابقه را کودکی ۷ ساله اهل کشور اسلونی برای نقاشی زیر به دست آورده است.

      بچه ها هدایایی از زمین را نقاشی کردند و جایزه بردند                                   

امسال نقاشی های دو کودک دیگر از ایران نیز دیپلم افتخار این مسابقه را به دست آورد. فاطمه عسگری از اصفهان و روژین محمدبیگی از گیلان غرب در استان کرمانشاه موفق به دریافت دیپلم های افتخار شدند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۲۷ نقاشی از اعضای خود را به این مسابقه فرستاده بود.

مسابقه بین المللی نقاشی JQA   برای کودکان ۷ تا ۱۵ ساله برگزار می شود و یونیسف از آن پشتیبانی می کند. هدف از برگزاری این مسابقه نقاشی این است که کودکان به محیط زیست جهانی فکر کنند و نسبت به آن حساس تر شوند.

Submitted by admin on