تازه های ترویج کتابخوانی در آسیا، اقیانوسیه و شمال افریقا 

نهمین شماره از خبرنامه آسیا، اقیانوسیه و شمال افریقا دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان که بازتاب فعالیت های ترویج کتابخوانی شاخه های ملی این نهاد بین المللی است در روزهای پایانی سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

در این شماره خبرهایی از فعالیت های ۱۲ شعبه ی ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان به همراه آخرین خبرهای کنگره ۲۰۱۶ دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان و گزارشی از پروژه ی کتابدرمانی برای کودکان سوری در لبنان منتشر شده است.

در سرمقاله این شماره خطاب به اعضای دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در آسیا، اقیانوسیه و شمال آفریقا آمده است: «بسیار مهم است که فعالیت های مان را به ثبت برسانیم تا نشان دهیم در سال ۲۰۱۵ که در این سوی دنیا چقدر فعالیت کرده ایم. ما نمی توانیم بسیاری از چیزها را تغییر بدهیم ولی می توانیم از همدیگر بیاموزیم و باورمان را مستحکم تر کنیم که از راه ادبیات می توانیم آرامش و شادی به زندگی کودکان ببخشیم و زندگی شان را دگرگون کنیم. با ادامه درگیری ها و تشدید آن ها در منطقه، اهمیت کتاب ها و کتابخوانی به عنوان ابزاری برای شناخت بهتر همدیگر، همدلی، پیدا کردن راه های خلاقانه برای بیان خود و احترام به تفاوت ها، بیش از پیش بر ما آشکار می شود. شاید کوشش های ما آینده ی این کودکان را تغییر دهد و امیدواریم آن ها بتوانند در دنیای بهتری زندگی کنند.»

در این سرمقاله از شاخه ملی لبنان در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان که برای کمک به کودکان سوری در حال اجرای برنامه های کتاب درمانی برای این گروه از کودکان بحران زده است، قدردانی و از ساختن شدن کتابخانه های جدید در فلسطین ابراز خوشحالی شده است. 

خبرنامه آسیایی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان به کوشش زهره قایینی از ایران و سوزان کوگلان ایرلندی الاصل از شاخه ملی کامبوج ۲ بار در سال منتشر می شود. 

  • خبرنامه جدید را می توانید در این جا بخوانید   
  • برای دیدن خبر نامه های پیشین به این جا مراجعه کنید. 
نویسنده
شبنم عیوضی
کلیدواژه:
Submitted by editor3 on