تجربه هایی موفق از آموزش توسعه پایدار

یونسکو دفتر علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد، کنفرانسی را درباره آموزش توسعه پایدار برگزار کرد. 

کارشناسان بین المللی در زمینه آموزش توسعه پایدار، مدیران بخش های مختلف یونسکو، نمایندگان مدرسه های مشارکتی یونسکو در کشورهای مختلف  و همچنین استادان دانشگاه در این کنفرانس شرکت کردند. سال ۲۰۱۴ سال پایانی دهه ای با نام آموزش توسعه پایدار است که سازمان ملل آن را اعلام کرده بود. این دهه از سال ۲۰۰۵ آغاز شده بود و همه کارشناسان و کوشندگان محیط زیست به تلاش برای آموزش مفاهیم توسعه پایدار به جامعه تشویق شده بودند.

تجربه هایی موفق از آموزش توسعه پایدار

 شرکت کنندگان در این کنفرانس نیز، تجربه های موفق خود از آموزش توسعه پایدار به کودکان و بزرگسالان در این دهه را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. آن ها در این کنفرانس درباره این که آموزش توسعه پایدار تا چه اندازه می تواند در بهبود بخشیدن به کیفیت آموزش در جهان کمک کند و همچنین آموزش می تواند به گسترش مفاهیم توسعه پایدار بیانجامد گفت و گو کردند. 

کارشناسان هم چنین درباره برنامه های آینده شان برای ترویج و آموزش توسعه پایدار تبادل نظر  کردند. این کنفرانس از ۲۱ تا ۲۵ می در کشور روسیه برگزار شد و دیروز به کارخود پایان داد. توسعه پایدار، مفهومی است که به ایجاد تعادل میان نیازهای اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی می پردازد. به این ترتیب که نسل کنونی، بتوانند همه نیازهای اقتصادی و اجتماعی خود را به گونه ای تامین کنند که منابع زیست محیطی واجتماعی پایداری برای نسل های آنیده نیز باقی بماند. 

Submitted by admin on