تجربه های ناب ترویج کتابخوانی از آسیا و اقیانوسیه

تیتر:
تجربه های ناب ترویج کتابخوانی از آسیا و اقیانوسیه

هشتمین خبرنامه آسیا و اقیانوسیه دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، مجموعه ای ارزشمند از خبرهای ترویج کتابخوانی و رویدادهای فرهنگی با کودکان در روزهای پایانی ماه فوریه ۲۰۱۵ منتشر شد.

در این خبرنامه یازده سازمان یا شاخه ملی عضو دفتر بین المللی در آسیا و اقیانوسیه از کشورهایی همچون استرالیا، کامبوج، چین، اندونزی، ایران، ژاپن، کره، لبنان، مغولستان، فلسطین، پاکستان مشارکت داشته اند.

در نخستین صفحه های این خبرنامه، به برگزاری دو کنگره ادبیات کودک پیش رو در منطقه و جهان اشاره شده است: دومین کنگره منطقه ای آسیا و اقیانوسیه دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان که در ماه می ۲۰۱۵ در مالزی برگزار می شود و سی و پنجمین کنگره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان که در آگوست ۲۰۱۶ در نیوزیلند برگزار خواهد شد.

سردبیران خبرنامه زهره قایینی از ایران و سوزان کوگلان ایرلندی الاصل، عضو شاخه ملی دفتر بین المللی در کامبوج از همه اعضا دعوت کرده اند تا با آبونه شدن بوک برد، از ادامه انتشار این نشریه پشتیبانی کنند. همچنین درخواست شده است که در خرید یکی از آثار راجر ملو، تصویرگر برجسته برزیلی و برنده جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۴ شرکت فعال داشته باشند. سود به دست آمده از خرید این تصویر که اکنون روی جلد بوک برد شماره ۴/۵۲ نیز منتشر شده است به صندوق حمایت از کودکان در بحران دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان واریز می شود که برای کودکان جنگ زده سوریه هزینه خواهد شد.

در پیش گفتار این خبر نامه آمده است: «انتشارهشتمین شماره این خبرنامه به این معناست که شما اعضای شاخه های ملی دفتر بین المللی بیش از چهار سال در کنار هم تلاش کرده اید تا تجربه های خود با یکدیگر و با همه جهان سهیم شوید.»

خبرنامه های منطقه ای IBBY با هدف استفاده از تکنولوژی نو در انتشار اخبار خود در سطح جهان تهیه می شوند و خبرنامه آسیا و اقیانوسیه نیز سالی دو بار با ده ها خبر و گزارش تصویری گیرا و آگاهی بخش منتشر می شود.

این خبرنامه اکنون در سایت رسمی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان IBBY.org در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

نویسنده
گروه خبر کتابک
تاریخ:
۹۳/۱۲/۶
Submitted by editor3 on