تحریم کشیدن سیگار در اتومبیل در هنگام حضور کودکان

۱۰ / ۱۲/ ۸۷

کشیدن سیگار در کافه‌ها و کلوپ‌های ایالت مینه‌سوتا در آمریکا ممنوع شده است، اما مردم می‌توانند آزادانه به استفاده از سیگار در ماشین‌های شخصی خود بپردازند، حتی در حالی که کودکان در صندلی عقب خودرو نشسته‌ باشند. 

 با توجه به این مسئله، تعدادی از قانونگزاران خواستار تغییر این شرایط بوده و قصد دارند استعمال سیگار در درون خودروها را در حضور کودکان ممنوع کنند. این قانون اولین گام خود را در شرایطی در روز چهارشنبه با موفقیت پشت سر گذاشت که قانونگزاران به سخنان یک دکتر و یک کودک ۱۱ ساله مبتلا به آسم گوش فرا دادند.

این دادخواست نزدیک یک سال و نیم پیش در فرایند ممنوعیت‌های جدید به کاربرده شده برای کشیدن سیگار در مکان های عمومی به دادگاه ارائه شد. این قانون، استفاده از دخانیات را تقریبا در تمامی محل‌های کاری اعم از خودروهایی که بیش از یک نفر را جابجا می‌کنند ممنوع خواهد کرد.
سندی پاپاس، سناتور دموکرات سنت پاول عنوان کرد استفاده از این قانون می تواند برای حفاظت از کودکان کمتر از ۱۷ سال مفید واقع شود که در حال رشد هستند و دود حاصل از سیگار برای آنان بسیار زیان‌آور است. وی افزود: «ما قصد جریمه کردن والدین را نداریم، بلکه سعی در آموزش آنان داریم.»

 

 

Submitted by editor6 on