ترویج کتابخوانی برای کودکان کرمانی

 بوستان شورای شهر کرمان از دوم تا هفتم مرداد محل برگزاری نخستین جشنواره کودک و نوجوان شهروند بود که با همکاری شهرداری برگزار شد.

 در این جشنواره که با اهدافی چون جذب گردشگر، ترویج کتابخوانی، پر کردن اوقات فراغت کودکان و خانواده ها برگزار شده بود، ناشران کودک و نوجوان برتر کشور، شورای کتاب کودک، فرهنگنامه کودک و نوجوان و خانه کتابدار کودک و نوجوان نیز شرکت داشتند. نشست های تخصصی کودک و نوجوان، قصه گویی، نمایش های عروسکی، رصد ستارگان و نمایش فیلم از فعالیت های این جشنواره بودند. 

ترویج کتابخوانی برای کودکان کرمانی

شورای کتابک کودک و خانه کتابدار، کتاب های مناسب کودک و نوجوان و فرهنگنامه کودک و نوجوان را به خانواده های کرمانی ارائه کردند.

آذین اقلیدس از اعضای گروه ترویچ خانه کتابدار عهده دار غرفه هنر و خلاقیت بود که به همراه قصه گویی، دوستی رنگ ها را به کودکان می آموخت. در این فعالیت کودکان با ساختن شکل های آزاد از خمیر و گل سفال آن ها را رنگ می کردند و با مفهوم ترکیب رنگ آشنا می شدند. 

ترویج کتابخوانی برای کودکان کرمانی

در یکی دیگر از فعالیت ها، فرشته قبادی هفت خوان رستم را بازخوانی کرد و کودکان بعد از شنیدن قصه، به صورت گروهی خوان های رستم را بر روی پرده ای نقاشی کردند. 

ترویج کتابخوانی برای کودکان کرمانی

در بخش دیگر این جشنواره بازی های سنتی مانند کش بازی، عمو زنجیر باف و بازی های آوازی و همچنین کاغذ و تا به صورت دسته جمعی توسط مینا حبیب نژاد به کودکان آموزش داده و اجرا شد. بازی ها نشاط فراوانی را در کودکان به وجود آورده بود. 

ترویج کتابخوانی برای کودکان کرمانی

معصومه رعنا و فاطمه نکویی که از اعضای ترویج فرهنگنامه بودند و به پرسش های کودکان درباره فرهنگنامه کودک و نوجوان پاسخ دادند.

Submitted by admin on