تصویرهای کتابی محبوب به نفع کودکان در بحران به حراج گذاشته شد

آلفونسو روئانو، تصویرگر کتاب محبوب «We Are Like the Clouds»  نوشته‌ی خورخه آرگتا، تمامی تصویرسازی‌های این کتاب را به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY اهدا کرده است تا از سوی این سازمان، به نفع کودکان در بحران زیر پوشش پروژه‌ی IBBY/REFORMA، به حراج گذاشته شود.

آلفونسو روئانو

 

پروژه‌ی IBBY/REFORMA در امریکای مرکزی اداره می‌شود. این پروژه، کودکانی را از گواتمالا، السالوادور و هندوراس، زیر پوشش قرار داده است که در کشورهای زادگاه خود در معرض خطری بزرگ قرار دارند؛ کشورهایی که در زمان صلح، به عنوان سه کشور از پنج کشور خطرناک جهان ، مطرح شده‌اند. کودکان از این کشورها فرار کرده‌اند تا پناهگاهی در ایالات متحده بیابند. امروزه آنان در ایالات‌ متحده امریکا و مکزیک بازداشت می‌شوند. درخواست پناهندگی بسیاری از این کودکان رد می‌شود و آنان به کشور خود بازگردانده می‌شوند؛ جایی که در آن با سرنوشت نامشخصی روبرو خواهند بود.

پروژه‌ی REFORMA از آوردن این کودکان به کتابخانه‌های کنار بازداشتگاه‌های آن‌ها؛ دادن کتاب‌هایی به این کودکان و برانگیختن آنان برای رفتن به کتابخانه محلی؛ آوردن کتاب‌ها و ساختن مجموعه‌هایی در بازداشتگاه‌ها؛ و در نهایت ساختن کتابخانه‌ها و کار کردن با سازمان‌های مردم‌نهاد محلی در کشورهای خود، پشتیبانی می‌کند تا موجب ارتباط آنان با کتاب‌ها، خواندن و مکان‌های امن شود.

دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان، سازمانی ناسودبر و مستقل است که در سال ۱۹۵۳ از سوی یلا لپمن، به منظور بهبود کیفیت کتاب‌های کودکان و نوجوانان، گسترش کتابخانه‌های مربوط به آن‌ها و ایجاد تفاهم میان نسل جوان کشورهای مختلف از طریق کتاب، در شهر زوریخ سوئیس بنیان نهاده شد. دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان از طریق شعبه‌های ملی در کشورهای مختلف فعالیت می‌کند که این شعبه‌ها از سوی دبیرخانه IBBY هدایت می‌شوند. شورای کتاب کودک شعبه ملی این دفتر در ایران است که در سال ۱۳۴۳ به عضویت آن در آمده است.

دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY از همه‌ی علاقه‌مندان دعوت کرده است از این آثار هنری دیدن کنند و با ثبت پیشنهاد خود در این مزایده، از این فرصت استثنائی برای کمک به این کودکان در بحران، استفاده کنند.

حراج تصویرسازی‌های آلفونسو روئانو در پیوند با کتاب «We Are Like the Clouds» از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ آغاز شده است و تا پایان نمایشگاه کتاب بولونیا در ۵ آوریل ۲۰۱۷ برابر با ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ادامه خواهد داشت.

برای مشاهده این تصویرها و شرکت در حراجی، به آدرس زیر مراجعه کنید:

IBBY Auction

 

برگردان:
فاطمه بدری
منبع
Submitted by editor71 on