تهران، خانه جدید سازمان بین المللی فیلم کودک (CIFEJ)

مجمع عمومی سازمان بین‌المللی فیلم برای كودكان و نوجوانان (CIFEJ) با درخواست انتقال دفتر مركزی این سازمان به ایران موافقت كرد تا تهران به یكی از قطب‌های اصلی سینمای كودك در جهان تبدیل شود.

 به گزارش روابط عمومی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، درخواست ایران برای میزبانی دفتر مرکزی این سازمان، سال گذشته در نشست هیات مدیره سیفژ در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی تایید شد اما برای تایید نهایی آن، رای مجمع عمومی این سازمان لازم بود.

 بر این اساس مجمع عمومی سیفژ در نشست خود كه در روز  اول مهر در تایوان به پایان رسید درخواست ایران را پذیرفت تا دفتر مركزی با اهمیت‌ترین سازمان بین‌المللی در زمینه فیلم كودك و نوجوان جهان، در تهران خانه گزیند.

 مجمع عمومی سیفژ همچنین محسن چینی‌فروشان، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به عنوان دبیركل و "فردوس بولبولیا" دبیركل پیشین آن را که اهل آفریقای جنوبی است، به عنوان رییس این مركز برگزید.

 رییس و دبیركل، در كنار ۸ عضوی كه امروز از سوی مجمع عمومی انتخاب شدند، تركیب هیات مدیره سازمان را تشكیل می‌دهند.

 دو كشور آلمان و تایوان نیز نامزد میزبانی دفتر مركزی سیفژدر كشور خود بودند كه در آخرین ساعت‌ها تایوان از درخواست خود چشم پوشید.

"محسن چینی فروشان" كه اكنون به عنوان دبیركل این سازمان با رای مجمع عمومی انتخاب شده است در دو سال اخیر افزون بر عضویت در هیات مدیره، به عنوان معاون سیفژ انتخاب شده بود.

 به گفته چینی‌فروشان در نشست تایوان بیش از ۷۰ درصد اعضای سیفژ شركت كرده بودند كه بیشترین  آن‌ها به انتقال دفتر مركزی به تهران رای مثبت دادند.

دبیركل سیفژ همچنین بر این نكته تاكید كرد كه میزبانی دفتر مركزی دوره‌ای نیست و پیش از این كانادا به مدت ۱۷ سال میزبان دفتر مركزی بود و در دو سال گذشته هم كشور آفریقای جنوبی به عنوان میزبان فعالیت كرد تا این كه اعضای هیات مدیره تصمیم گرفتند این دفتر را به ایران منتقل كنند.

  نشست مجمع عمومی سیفژ روز اول مهر در تایوان به كار خود پایان داد ولی اعضای هیات مدیره جدید نخستین جلسه خود را روز دوم مهر برای تعیین معاونان سازمان برگزار کردند.

 "محسن چینی‌فروشان"، "امیر اسفندیاری"، "پوران درخشنده"، "فریال بهزاد"، "فرشته طائرپور"، "علی معلم"، "منوچهر شاهسواری" و "هانیا عسگری" اعضای ایرانی این مركز به عنوان مدیر، تهیه كننده و كارگردان‌ سینمای كودك و نوجوان برای شركت در مجمع عمومی سیفژ در تایوان حضور داشتند.

 گفتنی است سازمان بین‌المللی فیلم برای كودكان و نوجوانان (cifej) از ۵۴ سال پیش فعالیت خود را با حمایت یونسكو آغاز كرد و اكنون مجمع عمومی آن دارای بیش از ۱۵۰ عضو از شصت كشور جهان است.

این سازمان هر سال جشنواره های بین المللی فیلم بسیاری را در شهر های مختلف جهان برگزار می کند.

Submitted by editor6 on