تور قصه گویی بوک استارت برای کودکان

بوک استارت برنامه ی جدیدی را برای خانواه های مهاجر بنگلادشی، سومالیایی و پاکستانی که کودکان ۳ تا ۶ ساله دارند ترتیب داده است.

هدف این برنامه کشاندن این خانواده ها به کتابخانه ها و مراکز نگهداری کودکان و سهیم شدن قصه ها و داستان ها چه به شکل شفاهی و قصه گویی و چه از راه خواندن کتاب ها با کودکان مهاجرست. این برنامه در زندان ها هم با هدف نشان دادن ارزش قصه گویی و کتابخوانی برای کودکان برگزار می شود.
این برنامه با نمایشی آغاز می شود که شخصیت اصلی آن دختری است به نام امیرا که خانواده ی بسیار پرمشغله ای دارد. امیرا آرزو می کند که زمان بایستد. با برآورده شدن آرزویش ساعت ها از کار می افتند و او ناچار می شود برای بازگشتن به خانه برای یک میمون، عنکبوت و لاک پشت آنقدر قصه بگوید تا دوباره ساعت ها به کار بیفتند.

پس از این نمایش، کودکان در نشست قصه گویی شرکت می کنند و با نوشیدنی و تنقلات از آن ها پذیرایی می شود. در پایان هم هر کودک کتابی را هدیه می گیرد.
این برنامه شامل ۵۰ اجرا در ۱۰ منطقه ولز و انگلستان است که به مدت ۶ ماه اجرا خواهد شد.
بوک استارت در سایت خودش صفحه ای را به این برنامه اختصاص داده است. در این صفحه خانواده ها می توانند داستان ها را به زبان مادری خود گوش کنند و منابعی را درباره بلندخوانی و قصه گویی برای کودکان مطالعه کنند.

 

Submitted by editor3 on