توفیق نظام آموزشی را در تربیت رتبه‌های تک رقمی می‌دانند

تیتر:
توفیق نظام آموزشی را در تربیت رتبه‌های تک رقمی می‌دانند

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: جامعه کنونی ما غایت توفیق یک نظام آموزشی را در تربیت رتبه‌های تک رقمی می‌داند، اما واقعیت آن است که نخبگانی که با مهارت نوشتن یک نامه یا برقراری یک ارتباط ساده بیگانه‌اند، نماد نظامی هستند که در آن آموزش جای پرورش را تنگ کرده و مطالعه افراد محدود به کتاب درسی و کمک درسی بوده است.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، دکتر مهدی علی اکبری، برگزاری نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه در سراسر کشور را کوشش سازمان یافته اداره کل فرهنگی و هنری وزرات آموزش و پرورش، برای تعمیق فرهنگ کتاب‌خوانی دانست و افزود: این نمایشگاه‌ها به مثابه یک رسانه فرصتی ساختند تا کتاب‌های مناسب فرصت تعامل با مخاطب پیدا کنند و همچنین مخاطبان نیز با فرهنگ خرید و نگهداری کتاب آشنا شوند.

علی اکبری ادامه داد: کتاب‌های معرفی شده در کتابنامه، در اولویت خرید برای تجهیز نمایشگاه‌ها و تجهیز کتابخانه‌های مدارس قرار دارند و با برپایی نمایشگاه اختصاصی برای کارشناسان تربیتی تمام استان‌ها، فرصتی فراهم می‌شود تا آثار ناشران خوب در مقیاس وسیع توسط کارشناسان خریداری و در مدارس توزیع شود.

وی در پاسخ به ناآشنایی خانواده با ضرورت مطالعه و فرایندهای تقویت مطالعه در گروه کودک و نوجوان افزود: متاسفانه همیشه در بحران‌های سیاسی و اقتصادی، فرهنگ نخستین کالایی است که از سبد خانوارها حذف می‌شود و این امر در تمام سطوح از برنامه ریزی‌های دولت تا سطح افکارعمومی ادامه دارد.

علی اکبری درباره اهمیت مطالعات غیردرسی گفت: مشکل اصلی، بزرگ‌نمایی ما نسبت به اهمیت آموزش‌های مدرسه‌ای است که کودک را وامیدارد تا بعد از مدرسه هم ساعت‌های متمادی با درس و مشق سپری کند.

وی در خصوص مهم‌ترین راهکار نهادینه شدن فرهنگ مطالعه، از ضرورت توجه به آموزش‌های غیر درسی در دوره ابتدایی یاد کرد و افزود: بسیاری از عادت‌های ما در دوران کودکی شکل می‌گیرد و مطالعه هم عادتی است که باید از کودکی در ما شکل بگیرد.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری دانشجویان ایران
تاریخ:
۹۳/۱۰/۱۰
Submitted by editor3 on