توی خون برندا یک اژدها زندگی می کنه

عنوان لاتین
Brenda Has Dragon in Her Blood

برندا دخترکی سه ساله است. در کشور هلند با پدرخوانده و  مادر خوانده و  خواهر خوانده هایش زندگی می کند. او یک دختر بچه ی عادی است و مانند همه ی کودکان دیگر دوست دارد نقاشی بکشد، بازی کند و بالا و پایین بپرد. تنها یک تفاوت با دیگر کودکان دارد: در خون او یک اژدها زندگی می کند. اسم  این اژدها اچ آی وی است.

 کتاب "توی خون برندا یک اژدها زندگی می کنه" از انگشت شمار کتاب هایی است که درباره ی ویروس اچ آی وی و بیماری ایدز برای کودکان در ایران منتشر شده است. داستان این کتاب واقعی است و با زبان ساده و تصویرهایی جذاب با جزئیات کامل، درباره ی ویروس اچ آی وی و بیماری ایدز، نشانه های این بیماری
چگونگی مراقبت بیمار از خود و راه های سرایت بیماری به دیگران، به مخاطبان اطلاعات سودمندی ارائه داده است. مخاطب کودک پس از خواندن این کتاب در می یابد که می تواند با کودکانی که در بدن شان ویروس اچ آی وی دارند ،دوست باشد ،بازی کند ودر مدرسه کنارشان بنشیند.
این کتاب را "خانه خورشید" اولین مرکز گذری کاهش آسیب اعتیاد زنان، "با کمک های مادی و معنوی انسان هاییکه به سلامت جامعه به ویژه زنان و کودکان می اندیشند" تهیه و تکثیر کرده است.
 در پایان کتاب، نماد بیماری ایدز و نمونه های کاردستی از این نماد آمده اند و صفحه ی سفید پایانی به نقاشی مخاطب اختصاص دارد.
 

برگردان
دنا مرتضوی
تهیه کننده
عاطفه سلیانی
سال نشر
۱۳۸۹
نویسنده
Hijltje Wink, هیتیه وینک
ویراستار
سرورمنشی زاده, دکتر مینا بیگدلی
Submitted by editor3 on