تو لک لکی یا دارکوب در فهرست آثار برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه!

تیتر:
تو لک لکی یا دارکوب در فهرست آثار برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه!

تو لک لکی یا دارکوب، اثر علی خدایی به سبب منحصر بفرد بودن و تاثیرگذاری ایده و تصاویر به فهرست سال ٢٠١۵ راه یافت.

شورای کتاب کودک به عنوان شعبه ملی IBBY که کار انتخاب و معرفی آثار برتر تولید شده در ایران را بر عهده دارد در این دوره کتاب حسی لمسی "دکمه‌ها" ساخته زهرا فرمانی، کتاب های تو لک لکی یا دارکوب و چی‌چی، قاشق و قیچی از آثار علی خدایی و چه و چه و چه یک بچه نوشته محمد هادی محمدی و کتاب لالو نوشته یوسف قوجق برای داوری به IBBY معرفی کرد که از این میان کتاب تو لک لکی یا دارکوب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای معرفی در این فهرست برگزیده شد.

فهرست کتاب های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه هر دو سال یک بار از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY با آثار ادبی برجسته از سرتاسر جهان منتشر می‌شود. این فهرست شامل آثاری در گروه‌های متفاوت در زمینه های زیر است: کتاب‌هایی که برای کودکان معلول تولید شده‌اند، آثاری که شخصیت‌های موجود در آن‌ها معلولیت و ناتوانی دارند، کتاب‌های پارچه‌ای و کتاب‌های تصویری که تمامی کودکان چه معلول و چه عادی بتوانند از آن‌ها لذت ببرند.

این فهرست به شکل کاتالوگ در اختیار تمام شعبه‌های ملی در ٧٧ کشور عضو دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان قرار می گیرد، اصل آثار نیز در نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیاری شرکت داده می شوند و سپس در کتابخانه ملی کانادا / تورنتو «مرکز اسناد کتاب های کودکان و نوجوانان معلول» نگهداری می شوند.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
تاریخ:
۹۳/۱۰/۲۰
Submitted by editor3 on