جایزه ای دیگر برای نویسنده مشهور ادبیات کودک اسپانیا

"جوردی سیرا فابرانویسنده مشهور ادبیات کودک اسپانیا، جایزه  ادبیات کودک the El Barco de Vapor مهم ترین جایزه ادبیات کودک اسپانیا را برای کتاب Historia de un segundo  از آن خود کرد. این جایزه که امسال سی و دومین دوره خود را برگزار کرد، از سوی خانه نشر SM در اسپانیا به برترین آثار ادبیات کودک این کشور اهدا می شود.

فابرا، در دنیای ادبیات کودک اسپانیا چهره بسیار مشهوری است و تاکنون جایزه های بسیاری را در اسپانیا به دست آورده است. او امسال برای دومین بار به عنوان نامزد کشور اسپانیا برای دریافت جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن نیز معرفی شده است. فابرا پیش از این نیز در سال ۲۰۰۶، نامزد دریافت جایزه اندرسن شده بود.
این نویسنده پرکار، در سال ۲۰۰۴، یک بنیاد ناسوبر و غیر دولتی ادبی به نام خودش در شهر بارسلونای اسپانیا پایه گذاری کرد. هدف این بنیاد ترویج خواندن و تشویق کودکان به تجربه نویسندگی است و هر سال یک جایزه بین المللی نویسندگی به نام جایزه ادبی نویسندگان جوان جوردی سیرا فابرا، برای تشویق کودکان و نوجوانان اسپانیا و کشورهای آمریکای لاتین  به تجربه نویسندگی برگزار می کند.
فابرا گفته که مبلغ ۵۰ هزار یورویی جایزه El Barco را به بنیاد ادبی خودش اهدا می کند تا در راه ترویج و کشف لذت خواندن  و نوشتن در میان کودکان و نوجوانان هزینه شود.
از جوردی سیرا فابرا دو کتاب لایه های ذهن و کافکا و عروسک مسافر به فارسی برگردانده شده است.
درباره این نویسنده در پایگاه اینترنتی جایزه جهانی اندرسن بیشتر بدانید:
http://www.chlhistory.org/andersen/node/142
http://www.chlhistory.org/andersen/en/node/916

Submitted by editor6 on