جشنی برای کتاب های خوب کودک و نوجوان

 شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان از امروز ۱۵ تیر ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

 هدف این جشنواره پشتیبانی از نویسندگان و تصویرگران و ناشران ادبیات کودک و معرفی کتاب های خوب به کودکان و نوجوانان است.

نامزدهای این جشنواره اعلام شده اند و برگزیدگان روز ۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان جوایز خود را دریافت خواهند کرد. جوایز جشنواره کتاب کودک و نوجوان در رشته‌های شعر، داستان تألیف کودک و خردسال، داستان تألیف نوجوان، داستان ترجمه، علمی و آموزشی، دینی، زندگی‌نامه، کتاب‌های خودمان، بازنویسی و گرافیک و تصویرگری به کتاب‌هایی اهدا می‌شود که در سال‌های ١٣٩١منتشر شده است. این جشنواره تا پیش از این هر دو سال یک بار برگزار می شد اما از امسال هر سال برگزار خواهد شد.

در جشنواره امسال نمایشگاهی از مجموعه‌ برترین کتاب‌های برگزیده ناشران در جشنواره‌های گوناگون داخلی و خارجی در ۵ سال گذشته برپا شده است.

از برنامه های دیگر این جشنواره برپایی غرفه "مهدی آذریزدی" است که در آن کتاب های این نویسنده ی ادبیات کودکان ایران و کتاب‌هایی که درباره ی او تاکنون نوشته شده به نمایش گذاشته شده است. دیدار با نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های کودک و نوجوان و برپایی غرفه های کاردستی، سرگرمی‌ و بازی‌ برای کودکان و  غرفه‌ی روش‌های مطالعه و انتخاب کتاب برای بزرگ‌سالان از برنامه های دیگر این جشنواره است. در طول این جشنواره نشست های تخصصی هم برگزار می شود که می توانید برنامه این نشست ها را از بخش پیوست دریافت کنید.

 

نامزدهای بخش گرافیک و تصویرگری شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان

نامزدهای بخش شعر و داستان ترجمه شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان

نامزدهای بخش داستان تالیف شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان

نامزدهای بخش علمی و آموزشی و بازنویسی شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان

نامزدهای بخش داستان خودمان شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان

 

پیوست:
JADVAL ZAMANBANDI BARNAMEHA.doc (34 کیلوبایت)
Submitted by editor3 on