جشنی یک هفته ای برای خانواده های بریتانیا!

از امروز و با آغاز تابستان، هفته ای ویژه در انگلستان آغاز می شود. هفته ای با برنامه های گوناگون و جذاب برای خانواده ها. از ۳۱ می تا ۶ ژوئن (۱۰ تا ۱۶ خرداد) در بریتانیا، هفته ملی خانواده است.

هفته ملی خانواده مناسبت تازه ای به شمار می رود و از سال ۲۰۰۸ به این سو برگزار می شود اما اکنون بزرگ ترین مناسبت سالانه برای خانواده ها در بریتانیا به شمار می رود. برگزار کنندگان این هفته سازمان های غیردولتی در انگلستان هستند و از حمایت صدها سازمان خیریه در این کشور برخوردارند. دولت انگلستان هم از این مناسبت پشتیبانی معنوی می کند.

تمام روزهای هفته ملی خانواده نامی دارند. روز گردش خانوادگی در طبیعت، روز تماشای فیلم همراه با خانواده، روز قصه گویی و گوش سپردن به قصه ها، بازی و ... . رویهم رفته ۵ هزار برنامه در سراسر بریتانیا برای روزهای مختلف این مناسبت در نظر گرفته شده است. دست اندرکاران برگزاری این برنامه ها امیدوارند تا با تدارک برنامه های همه جانبه از ورزش و گردش گرفته تا خواندن و طرح موضوع های بهداشتی، شیوه سالم و شاد زندگی کردن را در میان خانواده ها ترویج کنند.

در وب سایت هفته ملی خانواده هر آن چه که یک خانواده برای بزرگ داشت این مناسبت نیاز دارد پیدا می شود. پیشنهادها و راهنماهایی هم درباره بهداشت خانواده، اقتصاد خانواده، تفریح و سرگرمی برای خانواده ها و مراقبت از فرزندان در اختیار خانواده ها قرار گرفته است.

بنیاد ترویج خواندن بوک تراست نیز با این مناسبت ملی همراه شده و منابعی برای خواندن پیش از خواب برای خانواده ها بر روی وب سایت خود قرار داده است. برنامه ای که اگر به طور مرتب اجرا شود افراد خانواده را به یکدیگر نزدیک تر می کند و مهارت های خواندن کودکان و نوجوانان را نیز بهبود می بخشد. پدر و مادرها می توانند در این منابع پیشنهادهایی برای خواندن به همراه کودک یا نوجوان خود پیش از رفتن به رختخواب پیدا کنند.

Submitted by admin on