جشن کتابخوانی کاپیتان بوک در آلمان

هر سال در شهر بن و حومه آن در آلمان به مدت دو هفته در نوامبر جشن کتابخوانی کاپیتان بوک برگزار می شود.

در این جشن کاپیتان بوک (کاپیتان کتاب) با لباس کاپیتانی خود حضور دارد و برای کودکان کتاب می خواند، با آن ها بازی می کند، عکس می گیرد و به پرسش های آن ها پاسخ می دهد. کاپیتان بوک سمبلی بین المللی برای همه کودکان و یادآور کاپیتان جیمز کوک (دریانورد بریتانیایی و کاشف قاره ی استرالیا) است. یکی از برنامه های مورد علاقه کودکان و خانواده ها کشتی رانی بر روی رودخانه راین به همراه کاپیتان بوک است. هدف این جشن علاقمند کردن کودکان به کتاب و کتابخوانی است. برنامه ها به گونه ای طراحی شده اند که کودکان را به مشارکت فعال تشویق کنند.

جشن کتابخوانی کاپیتان بوک در آلمان

در این جشن کودکان تشویق می شوند که ببینند، گوش دهند، بخوانند، نقاشی کنند، کشف کنند و خلاقیت های خود را افزایش دهند و با خاطره ای زیبا به خانه شان برگردند. 

جشن کتابخوانی کاپیتان بوک در آلمان

 در این جشن کتاب های جدید کودکان و نوجوانان معرفی می شوند؛ کودکان از نزدیک با نویسندگان آشنا می شوند و نویسندگان کتاب هایشان را برای کودکان می خوانند و به پرسش های کودکان پاسخ می دهند. در برنامه کتابخوانی نویسندگان از کشورهای دیگر که کتاب هایشان به زبان آلمانی منتشر شده است هم حضور دارند. گاه کتابخوانی با موسیقی و نمایش همراه است.

جشن کتابخوانی کاپیتان بوک در آلمان

این جشن در موزه ها و کتابخانه ها و مراکز فرهنگی برگزاری می شود. اجرای نمایش و نمایش عروسکی، نمایش فیلم های کودکان، نقاشی، کاردستی با کودکان، موسیقی و شعر خوانی برای کودکان از دیگر برنامه های این جشن است.

در این برنامه نزدیک به پنجاه موسسه فرهنگی از هفتاد جای مختلف این ایالت و بیش از ٤٠ هزار نفر شرکت می کنند. این جشن را سازمان و موسسه فرهنگی این شهر پشتیبانی و برنامه ریزی می کند.

نویسنده
طوبی صابری
Submitted by editor3 on