جشن یلدا در کوچه های فقر

 جمعیت دانشجویی امام علی اصفهان امسال مراسم شب یلدا را برای کودکان کار و محروم در منطقه حصه اصفهان برگزار کرد.

این مراسم، یلدا در کوچه های فقر نام داشت و ۱۰۰ کودک محروم این منطقه در آن شرکت کردند. جمعیت امام علی اصفهان گزارشی از مراسم شب یلدا را برای کتابک فرستاده که در زیر می خوانید:

"ما اسم این جا را گذاشته ایم بهشت. کودکان معصوم و بال های رنگ و رو رفته شان همه دلخوشی و انگیزه ما شدند برای شروع. خواستیم اگر ستاره ای ندارند، آسمان شان پر از لبخند، پر از مهربانی باشد. خواستیم شنیده های شان را ببینند، رویاهایشان را جشن بگیرند و با هم "یلدا" را نیکو بدارند.

جشن یلدا در کوچه های فقر

جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی(ع) اصفهان در راستای برنامه های خود در منطقه محروم حصه، این بار کودکان این منطقه را، به مناسبت شب یلدا به میهمانی آسمانی خود در مسجد محله فراخواند. برای این جشن برنامه های متنوعی با هدف شادسازی كودکان در نظر گرفته شده بود. قصه شب یلدا آغازگر برنامه ها بود. گروه های چند نفره کودکان، با صورت های نقاشی شده، به نقاشی روی طومار کاغذی پرداختند.

جشن یلدا در کوچه های فقر

سپس در محیطی شاد مسابقه دادند و جایزه گرفتند. جمعیت امام علی(ع) با میوه، شیرینی، آش رشته، آجیل و هندوانه از آن ها پذیرایی کرد و  جایزه هایی شامل کلاه و دستکش گرم و بادکنک به کودکان اهدا کرد تا این روز را به یاد ماندنی تر شود. همچنین در ادامه جشن به کودکان بدون لباس زمستانی، بسته های لباس گرم شامل کاپشن، بلوز، شلوار و جوراب اهدا شد.

جشن یلدا در کوچه های فقر

جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) اصفهان پس از برگزاری طرح های "کوچه گردان عاشق"،"تدریس عشق"،"طفلان مسلم" و نزدیک بر ۲ سال فعالیت در راستای محرومیت زدایی در منطقه محروم حصه، طرح "یلدا در کوچه های فقر" را برای حدود ۱۰۰ کودک این منطقه برگزار کرد. بخشی از کودکان این منطقه کودکان کار و بدون شناشنامه هستند و از رفتن به مدرسه محروم اند."

برای بیشتر دانستن درباره جمعیت امام علی اصفهان و فعالیت های دیگر آن به وبلاگ آن سر بزنید. جمعیت دانشجویی امام علی در تهران، مراسم یلدا در کوچه های فقر را در خانه علم خاکسفید و خانه علم دروازه غار نیز رگزار کردند.  

Submitted by admin on