حضور«پیتر هانت» درهمایش ادبیات کودک در شیراز

پروفسور «پیتر هانت » استاد دانشگاه کاردیف انگلستان در دومین همایش ادبیات کودک و نوجوان با موضوع ادبیات داستانی در دانشگاه شیراز سخنرانی ویژه خواهد داشت.

روز شنبه ۱۲ اردیبهشت، دبیر علمی همایش، کاووس حسنلی، در یک جمع خبری، از ارائه ۲۳ مقاله در این همایش در قالب چهار نشست در موضوع هایی شامل «ادبیات کهن و کودک»، «کاربرد نظریه و ادبیات کودک»، «روانشناسی تعلیم و تربیت و ادبیات کودک»، «بررسی تصویرگری و ادبیات کودک »و «مخاطب شناسی در ادبیات کودک» خبر داد.

وی همچنین با اشاره به پیگیری همزمان چهار پروژه در زمینه ادبیات کودکان در دانشگاه شیراز از ایجاد مراکز مطالعات ادبیات کودک، طراحی و تدوین برنامه دوره کارشناسی ارشد، انتشار مجله تخصصی ادبیات کودک، و برگزاری نشست ها و همایش های علمی در همین زمینه نام برد. حسنلی که رییس بخش ادبیات و زبان فارسی دانشگاه شیراز نیز هست هدف کلی همایش را دانشگاهی کردن ادبیات کودک عنوان کرد.

پیتر هانت که اکنون ۶۴ سال دارد، پایه گذار رشته « ادبیات کودک» به عنوان یک رشته دانشگاهی در بریتانیا است و تا کنون در بیش از ۱۲۰ دانشگاه و ۲۰ کشور جهان در این زمینه سخنرانی داشته است. از جمله کتاب های او می توان از «مقدمه ای بر ادبیات کودک » و «تاریخ مصور کودکان » نام برد.

Submitted by editor6 on