خانه ای برای قصه ها و افسانه های ایرانی

موسسه پژوهشی کودکان دنیا با هدف کمک به ثبت و گردآوری افسانه های ایران و کمک به ترویج هویت فرهنگی ایران برای کودکان و نوجوانان، خانه قصه و افسانه را راه اندازی کرد.

این مرکز پژوهشکده ای است که می کوشد با همکاری گروه بزرگی از کارشناسان و متخصصان در حوزه قصه ها و افسانه ها تحقیق و پژوهش کند و دستاوردهای این تحقیقات را با جامعه آموزشی به ویژه والدین، مربیان و آموزگاران در میان بگذارد.

خانه قصه و افسانه پایگاهی خواهد بود تا تنوع و روایت های گوناگون از افسانه های ایرانی را جمع آوری، طبقه بندی و برای استفاده آماده سازی کند.

موسسه پژوهشی کودکان دنیا فراخوانی منتشر کرده و از همه کارشناسان، متخصصان و پژوهشگران برای همکاری با این مرکز تخصصی دعوت کرده و آمادگی خود را برای پشتیبانی از طرح های تحقیقاتی اعلام کرده است.

ویدا حیدری از مسئولین این پروژه در مورد انگیزه شکل‌گیری این خانه به مهجور ماندن قصه‌ها و افسانه‌های ایرانی اشاره کرد و گفت کودکان ما پینوکیو را بیشتر از گیسو بلند می شناسند.

برنامه‌های این خانه به دو قسمت عملی و تحقیقاتی تقسیم شده است. بخشی از برنامه های این خانه آشنا کردن کودکان با افسانه ها و قصه های ایرانی از راه‌هایی مانند قصه گویی، بازی،تئاتر و... است و بخش دیگر فعالیت آن هم بر مطالعه و پژوهش روی افسانه ها متمرکز خواهد بود که در گروه‌های تحقیقاتی پژوهشی گوناگون مانند گروه جامعه شناسی، ادبیات و... انجام خواهد شد.

 

برای آگاهی بیشتر با شماره تلفن یا ایمیل زیر تماس بگیرید

تلفن ۲۲۲۶۰۲۱۰

donyachildren@yahoo.com

 

Submitted by editor3 on