خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت

کتاب تصویری «خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت» یکی از ساده‌ترین اتفاق‌های روزمره را روایت می‌کند.

داستان دختربچه‌ کوچکی‌ست که برای ناهارشان ماکارونی دارند و در اولین فریم کتاب، تصویری از او را می‌بینیم که دست زیر چانه و ناراحت به ظرف غذایش نگاه می‌کند.

در صفحات بعدی، لجبازی دخترک را برای نخوردن غذایش می‌بینیم و ‌جایی که قاطعانه اعلام می‌کند: «من هیچ‌وقتِ هیچ‌وقتِ هیچ‌وقت ماکارونی نمی‌خورم.» هم خواننده‌ بزرگسال را یاد لجبازی‌های و ذائقه‌ شخصی‌اش می‌اندازد، هم خواننده‌ کودک را.

در این داستانِ تصویری، مادر باحوصله‌ای هست که برای حل کردن این مسئله‌ تکراری، برخلاف کلیشه‌های همیشگی و اجبار یا اصرار به کودکش برای خوردن غذا، از خلاقیتش کمک می‌گیرد و با روشن کردن چراغِ تخیلِ کودکش، ذهنیت دیگری از غذای روی میز برایش می‌سازد. در پیِ این خلاقیت و تصویرسازی ذهنی‌ست که نه تنها ذائقه‌ دخترک تغییر می‌کند، بلکه از غذا خوردنش هم لذت می‌برد و منتظر وعده‌ دیگری می‌ماند که مادرش قول داده برایش آماده کند...

کتاب تصویری «خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت» اثر رضا دالوند، در سال ۲۰۱۵ برنده‌ جایزه‌ بزرگِ کتاب‌های تصویری اوشیمای ژاپن شده است.

پیشنهاد ویژه: طوطی خواندن این کتاب را به کودکانی پیشنهاد می‌کند که بدغذا هستند یا میل زیادی به خوردن غذا ندارند.

علاوه بر این بزرگ‌ترها هم با خواندن کتاب «خوراک زرافه و سالاد لاک‌پشت» روش‌های خلاقانه‌تری برای رفتار با کوچک‌ترها و حل کردن مسائل مربوط به کارهای روزمره‌ آن‌ها پیدا می‌کنند.

تصویری از کتاب خوراک زرافه و سالادلاک‌پشت

 

 

 

تصویر اضافی
تصویرگر
رضا دالوند
تهیه کننده
فریبا دیندار
سال نشر
۱۳۹۷
ناشر
نویسنده
رضا دالوند
ویراستار
مژگان کلهر
پدیدآورندگان
Submitted by editor3 on