دانشگاه کمبریج ادبیات کودک جهان را بررسی می کند

یک مرکز جدید در دانشگاه کمبریج انگلستان داستان های کمیک، بازی های رایانه ای و فیلم های کودک و نوجوان تولید شده در والت دیزنی و کمپانی های مشهور دیگر را در کنار داستان های کلاسیک ادبیات کودک جهان بررسی می کند.

این مرکز که به تازگی در دانشکده آموزش و پرورش دانشگاه کمبریج گشایش یافته، می کوشد تا آثار گوناگون تولید شده در بخش ادبیات کودک جهان را بررسی کند. دانشکده آموزش و پرورش دانشگاه کمبریج، تاکنون به بررسی محصولاتی مانند کتاب های زبان آموز، قصه های قومی و قصه های پریان، داستان های کلاسیک ادبیات کودک جهان می پرداخت. اما این مرکز جدید می کوشد گام را فراتر نهد و بازی های رایانه ای، کتاب های کمیک، فیلم ها و انیمیشن های کودک و نوجوان را هم بررسی و بر روی آن ها پژوهش کند.
پروفسور "ماریا نیکولایووا"، مدیر مرکز تازه تشکیل شده ادبیات کودک دانشگاه کمبریج در این باره می گوید: "تنها گفتن این که برخی از کتاب ها یا فیلم ها برای کودکان یا نوجوانان نامناسب و ناکارامد هستند هستند مشکلی را برطرف نمی کند. بسیاری از آثاری که ما آن ها را مهمل می نامیم، برای کودکان بسیار جذاب هستند و ما به عنوان آموزگار یا کارشناس باید بدانیم که چه نیازی کودکان را به این آثار جذب می کند. به این ترتیب می توانیم محصولاتی در اختیار کودکان قرار دهیم که همان نیاز را برطرف کنند و از کیفیت و محتوای مناسبی هم برخوردار باشند."
 

Submitted by editor6 on