دانش آموزان اصفهانی با بازی و نمایش یاد مولوی را بزرگ داشتند!

به مناسبت بزرگداشت مولانا شاعر بزرگ ایران، نهضت قریشی نژاد از آموزگاران و مروجان خلاق اصفهان برنامه های گوناگونی را در چهار کلاس سوم مدرسه راهنمایی آزاده برگزار کرد.

در یکی از این برنامه ها که "صندلی داغ"نام داشت، در هر کلاس دو نفر در نقش مولوی روی صندلی داغ نشستند تا اطلاعات شان کامل کننده ی یکدیگر باشد. یک نفر هم به عنوان مجری انتخاب شد و دانش آموزان پرسش های خود درباره مولوی را با بازیگران این نقش مطرح و پاسخ های خود را دریافت کردند. در بخشی دیگر فعالیتی به نام "اندیشه ورزی با کارت های شورای کتاب کودک" انجام شد که آموزگار با بهره گیری از کارت هایی که بر روی آن ها تصویرهایی از حکایت های "شغال و خم رنگ"، "طوطی و بازرگان"، "پیل در تاریکی" و ... چاپ شده بود،‌ دانش آموزان را به فعالیت ترویجی دیگری تشویق کرد. در آخرین بخش این برنامه، فعالیتی با عنوان"داستان هایی از مثنوی معنوی" اجرا شد که در آن نهضت قریشی نژاد حکایت های مربوط به کارت ها را، از مثنوی معنوی برگزید و در دسترس دانش آموزان قرار داد تا هر گروه حکایت های مولوی را با حکایت هایی که خود با مراجعه به تصویر ها ساخته بودند، ‌بسنجند. سپس دانش آموزان این حکایت ها را به شکل نمایش خلاق در کلاس اجرا کردند.

دانش آموزان اصفهانی با بازی و نمایش یاد مولوی را بزرگ داشتند

ایجاد شادابی در کلاس، بالا بردن اعتماد به نفس دانش آموزان و استقلال در یادگیری را می توان از دستاوردهای این برنامه های ترویجی در این آموزشگاه دانست. آنچه دانش آموزان با شادی و شور و اشتیاق آموختند،‌ تاثیری ماندگار در ذهن و جان آن ها بر جای خواهد گذاشت.

برای خواندن متن کامل این تجربه اینجا کلیک کنید.

نویسنده
نهضت قریشی نژاد
Submitted by editor6 on