دانش آموزان فارسی آموز ادبی را انتخاب کردند!

"از نخودی خوشم می آید به خاطر این که بامزه است."

"هم دوستش دارم و هم دوستش ندارم. دوستش دارم به خاطر این که کله شق است. دوستش ندارم به خاطر این که ماه را می خواهد بخورد"

نخودی را دوست دارم به خاطر این که هم به من یاد می دهد بخوانم هم یاد می دهد بنویسم."

این ها گفته های دانش آموزان ٧ ساله مدرسه رها درباره ی نخودی و کتاب فارسی آموز ادبی است.

فارسی آموز ادبی

چهارشنبه ٢٤ فروردین هفت دانش آموز این مدرسه در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با محمد هادی محمدی نویسنده فارسی آموز ادبی و لولوپی +١ دیدار کردند.

دانش آموزان در فضایی دوستانه با خالق نخودی درباره ی او و داستان های فارسی آموز ادبی گفت و گو کردند، پرسش هایشان را درباره نخودی و دیگر شخصیت های این داستان ها پرسیدند و داستان هایی را که نوشته اند برای این نویسنده کودک و نوجوان بازگو کردند.

دانش آموزان فارسی آموز ادبی را انتخاب کردند!

نامیه اصفهانیان مربی این دانش آموزان با اشاره به این که دانش آموزان خود این کتاب را از میان دیگر کتاب های موجود در بازار برگزیدند می گوید: "ترتیبی که حروف الفبا در این کتاب آموزش داده می شود، داستانی بودن، تصویرگری جذاب آن، استفاده از رنگ های گوناگون برای نشان دادن حروفی که کودکان در حال یادگیری آن هستند و حروفی که یاد گرفته اند که حس پیشرفت و موفقیت در یادگیری را در دانش آموزان به وجود می آورد، از دلایل محبوبیت این کتاب میان دانش آموزان است"

مریم خاکپور، که رشته ی تخصصی اش هنر کودکان است، و در هفته یک روز را با این کودکان می گذراند، می گوید: فارسی آموز ادبی یکی از کتاب های محبوب کودکان است و یکی از کتاب هایی است که از کتابخانه ی مدرسه بسیار به امانت گرفته می شود."

او امتیازهای فارسی آموز را نسبت به دیگر منابع ترتیب آموزش حروف الفبا، دامنه ی واژگان گسترده ی آن و داستان هایی با یک شخصیت واحد می داند.

مدرسه رها بر پایه رویکرد انسانگرا و آموزش آزاد فعالیت می کند. در این رویکرد باور براین است که کودکان ذاتا به یادگیری علاقمندند و اگر در محیط سالم رشد کنند میل به یادگیری در آن ها زنده می ماند. در این روش یادگیری در بستر زندگی رخ می دهد.

Submitted by editor3 on