بدترین سال های زندگی من

عنوان لاتین
Middle school: The worst years of my life

کتاب « بدترین سال های زندگی من » نخستین جلد از مجموعه ماجراهای مدرسه نوشته جیمز پترسن است. ریف خاچاتوریان که امسال وارد دبیرستان شده است با دبیرستان و قوانین آن بنای ناسازگاری دارد. او با مادر، خواهرش جورجیا و ناپدری‌اش زندگی می‌کند. پسری به نام لئوناردو، ریف را به قانون‌شکنی تشویق می‌کند. سایر شخصیت‌های داستان هرگز لئوناردو را نمی‌بینند. وقتی رمان رو به جلو می‌رود ما متوجه می‌شویم برادر دوقلوی ریف مرده است و ریف نمی‌تواند فراموشش کند. لئوناردو همان برادر دوقلو است که همدم ریف است و کسی او را نمی‌بیند.

ریف مدام قوانین مدرسه را بهم می‌ریزد. برای هر قانون‌شکنی به خودش امتیاز می‌دهد. ریف نقاش بسیار خوبی است و درس‌های مدرسه برایش کسل‌کننده است. ناپدری‌اش را دوست ندارد. سیر روایت طوری است که به نظر می‌رسد نقاشی‌های کتاب را ریف کشیده است. او ناپدری‌اش را به شکل خرس و یکی از معلم‌ها را به شکل اژدها کشیده است. مادر ریف در رستوران کار می‌کند. او متوجه رفتار نامناسب ناپدری می‌شود و از او جدا می‌شود. با همکاری یکی از معلم‌ها مدرسه راه حلی برای مشکلات ریف پیدا می‌شود او به جایی می‌رود که بتواند نقاشی بکشد و آزادتر باشد...

  جیمز پترسون یکی از نویسندگانی است که رمان‌های متوسط و پرفروش می‌نویسد. کتاب « بدترین سال های زندگی من » روایتگر گذار از دوران بلوغ است. پسر نوجوانی در آستانه بلوغ با قواعد خشک مدرسه و زندگی نابسامان خانوادگی مواجه می‌شود. راه‌حل‌های او برای حل مشکلات مبتنی بر تخریب است.

اما با دخالت مادر و درایت یکی از معلم‌ها با پایان خوبی مواجهه می‌شویم. آنچه ریف و داستان را نجات می‌دهد عشق او به مادرش است. مادرش زنی زحمتکش و ناکام است و خالصانه و مهربانانه به ریف عشق می‌ورزد.

شاید در دوران رنج، عشق خالصانه اعضای خانواده بتواند نقطه روشنی در زندگی به وجود بیاورد.

بخش‌هایی از کتاب می‌تواند در یک گفتگوی گروهی با نوجوانان مورد کنکاش و بررسی قرار بگیرد.

درباره نویسنده کتاب بدترین سال های زندگی من

«جیمز پترسون» نویسنده سرشناس بریتانیای الاصل آمریکایی که علاقه‌مندان به کتاب‌های ژانر ترس و وحشت را با قلم خود همواره شگفت‌زده کرده است با ۹۵ میلیون دلار افزایش سرمایه به عنوان ثروتمندترین نویسنده سال ۲۰۱۴ جهان انتخاب شد.

این تیتر یک خبر درباره پترسون  است. او در سال ۱۹۴۷ در آمریکا متولد شده است. در واقع می‌توانیم او را نویسنده متوسط بدانیم که کتاب‌هایش فروش زیادی دارد.

 

برگردان
فریده خرمی
تصویرگر
Laura Park, لورا پارک
تهیه کننده
مینا حدادیان
سال نشر
۱۳۹۵
نویسنده
James Patterson, Chris Tebbetts, جیمز پترسون, کریس تبتس
Submitted by editor3 on