درهای دو کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به روی کودکان و نوجوانان چغتای و گناباد گشوده شد!

۲۹ / ۱۱ / ۸۷

به تازگی دو کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در گناباد و جغتای در خراسان رضوی بنیاد نهاده شد. در جغتای این نخستین کتابخانه کانون است که در آن بر روی کودکان ونوجوانان جغتایی گشوده می شود.

صدرالله اسدبیگی - معاون فرهنگی كانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان - با اعلام اینکه حدود ۷۰۰ هزار كودك و نوجوان زیر پوشش فعالیت‌های كانون قرار دارند، خبر از آن می دهد که : "امسال ۸۶ مركز كانون در دست افتتاح است كه برخی از آن ها، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید و تعدادی از این مراكز نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد، همچنین شمار مراکز کانون با گشایش ۲۴ مركز در دهه فجر به ۸۰۰ مركز فرهنگی، هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و پستی رسیده است.

کتابخانه جغتای که با مشاركت شورای اسلامی شهرستان جغتای و کانون پرورش فکری خراسان رضوی ساخته شده است، دارای مساحت ۳۶۰ مترمربع است که امكاناتی مانند سالن آمفی‌تئاتر، كتابخانه و كارگاه‌های هنری و ادبی را در اختیار کودکان این شهر قرار می‌دهد.

‌در مراسم افتتاح مرکز چغتای، مدیر كانون استان خراسان رضوی با ابراز خوشحالی از افتتاح این كتابخانه به تشریح فعالیت‌های كانون در سراسر كشور پرداخت و تولید فیلم و كتاب و تربیت نویسندگان و هنرمندان متخصص عرصه كودك را از دستاوردهای آن برشمرد.

کتابخانه ای که در گناباد راه اندازی شده است، ‌دومین کتابخانه كانون در گناباد است که با مساحت۴۰۰مترمربع و امكاناتی مانند سالن اجتماعات، كارگاه‌های هنری و ادبی و سالن كتابخانه ویژه كودكان و نوجوانان در اختیار کودکان و نوجوانان این شهر قرار می گیرد.
کتابک با ابراز خوشحالی از این خبر، ‌امیدوار است که در آینده شاهد راه اندازی شمار بیشتری از کتابخانه های کانون به ویژه در مناطق محروم از کتابخانه و مراکز فرهنگی باشد.
Submitted by editor6 on