دستان جوان در دست هم برای مسابقه هنری بین المللی تنوع زیستی

"تنوع زیستی"، مفهومی است که به تصمیم سازمان ملل در سال ۲۰۱۰، در سراسر جهان و به شکل های گوناگون گرامی داشته می شود. فائو، سازمان خوار و بار جهانی، نیز با برگزاری یک مسابقه هنری بین المللی برای کودکان و نوجوانان به پیش باز سال جهانی تنوع زیستی می رود.

فائو از همه کودکان و نوجوانان در سراسر جهان خواسته تا در برنامه "دست های کوچک در دست هم برای مسابقه بین المللی هنری تنوع زیستی" (Young Hands Together for Diversity International Art Competition ) شرکت کنند.  یک مسابقه طراحی و نقاشی با موضوع تنوع زیستی که کودکان و نوجوانان ۶ تا ۲۰ ساله می توانند در آن شرکت کنند.
تنوع زیستی و مفهوم آن برای کودکان و نوجوانان جهان، جستجو در جلوه های گوناگون زندگی بر روی زمین، اکوسیستم های مختلف، علت از بین رفتن گونه های انواع گوناگون زندگی بر روی زمین و کوشش های مردم جهان برای حفاظت از تنوع زیستی، موضوع هایی است که از سوی برگزار کنندگان  مسابقه به شرکت کنندگان پیشنهاد شده است.
کودکان و نوجوانانی که علاقه مندند در این مسابقه شرکت کنند باید یک طرح یا نشانه با این موضوع ها نقاشی کنند و آن را تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۰ (۲۵ خرداد ۸۹) به وسیله پست الکترونیکی یا پست کاغذی برای گردانندگان مسابقه بفرستند. 

دستان جوان در دست هم  برای مسابقه هنری بین المللی تنوع زیستی

آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه در سه گروه سنی ۶ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۵ سال و ۱۶ تا ۲۰ سال داوری می شوند و در هر سه گروه سه برنده معرفی خواهند شد. برگزیدگان نخست سه گروه، ۴۰۰ دلار و برگزیدگان دوم و سوم آن ها هر یک ۲۰۰ دلار دریافت خواهند کرد. افزون بر این، یک ثر هم برنده جایزه بزرگ مسابقه خواهد شد. 
برنامه "دستان جوان در دست هم برای مسابقه بین المللی تنوع زیستی"، بخشی از یک برنامه آموزشی جهانی درباره تنوع زیستی است. این برنامه می کوشد تا دانش مفید درباره تنوع زیستی را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهد و به آن ها کمک کند تا در تلاش برای حفاظت و بهبود شرایط زیستی گونه های مختلف زندگی بر روی زمین، سهیم شوند.

دستان جوان در دست هم  برای مسابقه هنری بین المللی تنوع زیستی
 

نقاشی های برگزیده مسابقه ممکن است برای طراحی پوسترها و بروشورهای برنامه آموزشی تنوع زیستی به کار روند و یا در محصولات دیگر سازمان ملل مورد استفاده قرار بگیرند.

"پیمان تنوع زیستی" (CBD)، "سازمان خوار و بار جهانی" سازمان ملل (FAO) و "انجمن جهانی آموزش و پیشاهنگی دختران" (WAGGGS)، برگزاری مشترک این مسابقه را انجام می دهند. مسابقه از روز ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) آغاز شده و تا ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۸۹) ادامه خواهد داشت.

برای بیشتر دانستن به این نشانی سر بزنید:

http://www.fao.org/forestry/foris/data/nrc/Biodiversity-Art-Competition…

Submitted by editor6 on