دستگاه‌های فوق العاده مادربزرگ آماچی

عنوان لاتین
‏‫‬‭Ammachi’s amazing machines

کتاب «دستگاه‌های فوق العاده مادربزرگ آماچی» داستانی کوتاه و شیرین است که در آن مادربزرگ آماچی برای  نوه‌اش شیرینی نارگیلی می‌پزد.

در این داستان مادربزرگ مرحله به مرحله درست کردن شیرینی را با استفاده از ماشین‌های ساده مکانیکی به نوه‌اش آموزش می‌دهد و از او می‌خواهد که در تمام مراحل کار به او کمک کند. بدین ترتیب نویسنده با زبانی ساده و روان و روشی خلاقانه، به طور غیرمستقیم هم مخاطب را با ماشین‌های ساده مکانیکی گوناگون مانند سطح شیب‌دار، اهرم، چرخ و محور، تیغه، قرقره و پیچ آشنا می‌کند و هم به او می‌آموزد که چگونه می‌توان این ماشین‌ها را به کار گرفت. از نکات مثبت کتاب می‌توان به تشویق کودکان به فکر کردن در بارهٔ وسایلی که در اطرافشان است و هم چنین کمک به بزرگ‌ترها به هنگام اشپزی نام برد.

تصاویر کتاب نقاشی‌های رنگی هماهنگ با متن آن، جذاب و گاهی فراتر از متن هستند. از نکات مثبت و جذاب این تصاویر می‌توان به ارایه فرهنگ مردم هندوستان مانند لباس و خانه آن‌ها اشاره کرد.

تصویر روی جلد کتاب نیز نشان دهندهٔ استفاده از آب خاکستری برای آبیاری سیزیجات، گل‌ها و توجه به محیطزیست است که از دیگر نکات مثبت کتاب محسوب می‌شود. مربی می‌تواند از طریق روایت این داستان جذاب برای کودکان با روشی خلاقانه موضوع علمی ماشین‌های ساده مکانیکی و کارکرد آن‌ها را به کودکان آموزش دهد.

 

برگردان
رعنا زارعی
تصویرگر
Rajiv Eipe, راجیو ایپه
سال نشر
۱۳۹۶
ناشر
نویسنده
Rajiv Eipe, راجیو ایپه
نگارنده معرفی کتاب
پدیدآورندگان
گروه سنی
معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان
Submitted by editor3 on