دم‌های جنگلی

کتاب پارچه‌ای «دم‌های جنگلی» خردسالان را در یک بازی با زرافه، تمساح، ببر، فیل، موش، پلنگ و راکون و طوطی آشنا می‌کند. در این کتاب دم‌های این هشت حیوان از صفحه‌ها بیرون زده است و کودکان باید حدس بزنند که دم‌ها به چه حیوانی تعلق دارد و با گشودن صفحه‌ها معمای دوم‌ها حل می‌شود.

تصاویر حیوانات که بر روی پارچه چاپ شده است، ساده هستند و با خطی سیاه دورگیری شده‌اند. در جلد کتاب هم از لایه مخصوصی استفاده شده است که با دست زدن صدا تولید می‌کند که هم توجه کودک را به کتاب جلب می‌کند و هم به تقویت حس شنیداری کودک کمک می‌کند.

این کتاب پارچه‌ای با دم‌هایی که از بافت‌های گوناگون درست شده‌اند سبب تحریک حس لامسه کودک می‌شود.

کتاب‌های پارچه‌ای جز کتاب-اسباب بازی‌ها به شمار می‌آیند. کتاب-اسباب‌ بازی‌ ها خردسالان را با مفهوم کتاب آشنا می‌کنند و آن‌ها را به سوی کتاب و درگیر شدن با داستان آن جلب می‌کنند و از این راه گنجینه واژگانی آن‌ها، توانایی در شمارش اعداد و تشخیص رنگ‌ها تقویت می‌شود و باب گفت و گویی با بزرگسالان را می‌گشاید.

این گروه از کتاب‌ها، ضمایم با ارزشی برای ادبیات کود کان به شمار می‌آیند، زیرا رشد زبانی، شناخت و رشد اجتماعی کودکان پیش دبستان را تسریع می‌کنند و همچنین کودکان از کتاب، تجربه و خاطره شیرینی کسب می‌کنند که تا سنین بالاتر و بزرگسالی در ذهن‌شان باقی می‌ماند.

 

 

کتاب دم های جنگلی

تصویر اضافی
تهیه کننده
شبنم عیوضی
سال نشر
۱۳۹۶
Submitted by editor3 on