ده سال فعالیت باشگاه صندوق پست برای فرزندخواندگان

هفته گذشته ۱۳ ژوئن برابر با ۲۳ خرداد، "باشگاه صندوق پست letterbox club" بنیاد بوک تراست، ۱۰ سال فعالیت خود را جشن گرفت.

در این روز کنفرانسی برگزار شد که هدف آن برجسته کردن موفقیت‌های این برنامه در گشودن چشم اندازهای آموزشی کودکان تحت سرپرستی خانواده های جایگزین و توجه به نیازهای آموزشی آن‌ها بود.

"باشگاه صندوق پست" یکی از برنامه های بوکتراست انگلستان است که هدفش ارائه ی برنامه‌های کمک آموزشی جذاب و لذت بخش به کودکانی است که یا با خانواده‌ی جدیدشان  زندگی می کنند یا در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست به سر می برند.

در گذشته پروژه های زیادی برای تشویق این کودکان برای کتاب خوانی انجام شده اما این یکی از نخستین برنامه‌هایی است که خواندن را در کنار ریاضی قرار داده و کودکان را در یک دوره ی طولانی و به طور مستقیم و بی واسطه حمایت کرده است.

ده سال فعالیت باشگاه صندوق پست برای فرزندخواندگان

در این برنامه هر کودک ماهانه به مدت ۶ ماه بسته هایی رنگی و زیبا را دریافت می کند که شامل یک نامه، دو کتاب داستان، تمرین های ریاضی و  لوازم التحریر و نوشت افزار است.
آمار نشان می دهد که بسته های طراحی شده با هدف آموزش جذاب، تغییرات قابل توجهی در یادگیری این بچه‌ها ایجاد کرده است.
دسترسی این کودکان به منابع آموزشی بسیار کم است که نتیجه‌اش کم سوادی آن ها در نوجوانی است و سبب می شود آن ها ترک تحصیل کنند. هدف این برنامه پیشگیری از این رخداد است که با پشتیبانی از این کودکان در ساله‌های  نخست  مدرسه، امکان پذیر است.

آن فاین از نویسندگان سرشناس ادبیات کودکان انگلستان و یکی از اعضای این باشگاه که کتابی به نام نسبت خونی درباره این کودکان در دست چاپ دارد در این کنفرانس گفت: «هر کودکی نیازمند کتاب است به ویژه کودکان تحت سرپرستی، که کتاب برایشان نقش یک آرام‌بخش، یک مشوق تحصیلی و  زنگ تفریح را دارد و از همه مهم‌تر راهی است برای کشف و درک دنیای پیچیده و پر توقع امروزی.»

ده سال فعالیت باشگاه صندوق پست برای فرزندخواندگان

یک مقام مسئول حاضر در مراسم، ۱۰ سالگی این باشگاه را به بنیان گزاران آن تبریک گفت و آن را یک دستاورد افتخارآمیز نامید: هدیه ی کتاب و بازی ریاضی که ماهانه به نشانی پستی هر کودک فرستاده می‌شود راهی است خلاق و هیجان انگیز برای روشن کردن جرقه ای در کودک و علاقمند کردنش به کتاب، خواندن و کار با اعداد. به ویژه کتاب و بازی های مفرح موجود در بسته ها برای کودک و سرپرستش ایجاد انگیزه می‌کند تا مانند اعضای یک خانواده دور هم جمع شده و سرگرم خواندن و بازی شوند.»
« بسته ی فرستاده شده برای بچه‌ها به مناسبت دهمین سال باشگاه، حاوی داستان‌های خنده  دار با طراحی رنگی و شادی بود که خنده را به روی لب‌های خوانندگان خود آورد.
ویدیویی نیز بر روی سایت باشگاه صندوق گذاشته شده است که در آن این کودکان و سرپرستانشان نظر خود را درباره این برنامه بیان می کنند.
 

درباره بنیاد بوکتراست بیشتر بدانیم

Submitted by editor3 on