دومین دوره از کارگاه های آموزشی کتابدار کودک برگزار شد

دومین دوره از کارگاه های آموزشی کتابدار کودک با حضور کتابداران نهاد و سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار شد.

به گزارش لیزنا، سپهر جعفری کارشناس بخش کودک اداره کل امور کتابخانه های نهاد ضمن اعلام این خبر گفت: دوره آموزشی کتابداران کودک، متشکل از ٨ کارگاه تخصصی شامل: آشنایی با حوزه نشر کودکان و نوجوانان، طراحی بازی، انتخاب قصه، پرورش حس دینی در کودکان، پرورش تفکر فلسفی در کودکان و دیگر عناوین توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود.

وی درباره جزئیات این دوره ها گفت: در دوره نخست، کارگاه هایی با مفاهیم عمومی تر بود و در روزهای٢٠ و ٢١مهر ماه سال جاری برگزار شد و دومین دوره با مفاهیم تخصصی تر، در روزهای ١۵ و ١۶ آذر ماه برگزار گردید.

جعفری با اشاره به تعداد کتابداران شرکت کننده در این طرح گفت: تعداد افراد شرکت کننده در این طرح ٣٠ نفر است که نیمی از آن ها کتابداران نهادی و نیمی دیگر از کتابداران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هستند.

وی همچنین افزود: این دوره ها مختص کتابدارانی است که در ابتدای فعالیت خود در کتابخانه ها هستند. کتابداران نهادی پس از شرکت در این کارگاه ها و آشنایی با مفاهیم مورد نظر، با عنوان کتابدار رسمی بخش کودک، به فعالیت خود در کتابخانه ها ادامه خواهند داد و با اجرای تخصصی تر برنامه های ویژه کودکان  و ارسال منظم گزارش این فعالیت ها، نهاد کتابخانه های عمومی کشور را در ارائه خدمات بهتر به مراجعین یاری خواهند کرد.

مسئول اجرایی این دوره آموزشی درباره اهداف راه اندازی این کارگاه ها گفت: اهداف اصلی این دوره شامل ارتقای سطح توانایی هایی کتابدار کودک در ارائه خدمت به مراجعان و افزایش میزان بهره‌وری کتابداران و مخاطبان از امکانات موجود در کتابخانه ها است.

وی درباره اساتید این کارگاه ها گفت: همه اساتید از میان کارشناسان با تجربه عرصه تعلیم و تربیت کودک انتخاب شده اند که بسیاری از آنان صاحب تالیفاتی در این زمینه هستند.

  جعفری تصریح کرد: در برگزاری این دوره ها از تجربیات کارشناسان خبره‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و روش های آموزشی این کانون بهره گرفته شده و این روش ها با اندکی تغییر و متناسب با نیاز مخاطبین در کارگاه ها مورد استفاده قرار گرفته است.

  گفتنی است این دوره از کلاس های آموزشی کتابداران کودک، ١۶ آذر ماه با برگزاری کارگاه های درک و فهم نقاشی کودک، خدمات کتابخانه ای کودکان با نیاز های ویژه و طراحی فرم و فضای بخش کودک به کار خود پایان داد.

 

Submitted by editor3 on