دومین کارگاه با من بخوان در خراسان جنوبی برگزار شد

دومین کارگاه مربیان و آموزگاران با من بخوان خراسان جنوبی در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ برگزار شد.

 کارشناسان برنامه ی با من بخوان در نیمه اول اسفند ماه برای برگزاری کارگاه های آموزشی در دو سفر جداگانه راهی پنج شهرستان قاین، نهبندان، درمیان، خوسف و بیرجند شدند و کارگاه هایی را برای مربیان این منطقه ها برگزار کردند.

 چهارمین کارگاه مربیان قاین ۶ اسفند ماه برگزار شد و کارشناسان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، مونا جمشیدی، مریم اخگری و مهری صفایی به ترتیب کارگاه های تکمیلی آواورزی و الفباورزی، کارگاه عناصر داستان و کارگاه محیط زیست را برای مربیان این شهرستان برگزار کردند.

در تاریخ ۷ و ۸ اسفند کارگاه هایی با عنوان الفباورزی و آواورزی ۲، شناختن ریتم و گام های شعر، عناصر داستان، بلند خوانی و ارزش های زندگی (۱) برای مربیان پیش دبستانی و آموزگاران پایه اول بیرجند و خوسف اجرا شد. کارگاه های شهرستان نهبندان و درمیان نیز در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ اسفند برگزار شد. مربیان نهبندان که همانند مربیان قائن دومین سالی است که این برنامه را اجرا می کنند در کارگاه های آواورزی و الفباورزی تکمیلی، کارگاه عناصر داستان و کارگاه محیط زیست شرکت کردند و برای مربیان درمیان نیز کارگاه هایی همانند کارگاه خوسف و بیرجند برگزار شد.

در این دو سفر مهری صفایی و نهضت قریشی، دیگر کارشناسان و مروجان خواندن موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در دو همایش «آن چه یک مربی پیش دبستانی باید بداند» و «افزایش مهارت های حرفه ای مربیان در تقویت کتابخوانی» که از سوی اداره آموزش و پرورش خراسان جنوبی برای گروهی از مربیان پیش دبستانی این شهرستان ها برگزار شد، شرکت کردند و به معرفی برنامه با من بخوان و هدف های آن پرداختند.

آموزش  و توانمند سازی مربیان و آشنا کردن آن ها با اصول برگزاری نشست های کتابخوانی از پایه های اصلی برنامه ی با من بخوان است.

برنامه با من بخوان با تلاش های موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات با پشتیبانی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان و جامعه یاوری از شهریور ماه ۹۲ در دو منطقه نهبندان و قائنات آغاز شد. در سال ۹۳ با همکاری آموزش و پرورش، مربیان و آموزگاران پیش دبستانی و پایه اول شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف نیز به این برنامه پیوسته اند.

 

Submitted by editor3 on