دو روز تا آغاز سی و سومین کنگره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان

سی و سومین کنگره جهانی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان از دو روز دیگر در لندن پایتخت انگلستان آغاز می شود.

نمایندگان برجسته ادبیات کودکان از ۷۷ کشور جهان، از جمله نویسندگان، شاعران، تصویرگران و مترجمان برگزیده ادبیات کودک، کارشناسان ادبیات کودک و علاقه مندانی که در این کنگره مقاله ای ارائه کرده اند، در این گردهمایی بزرگ و پر هیجان شرکت می کنند.

کنگره از ۲۳ تا ۲۶ آگوست برگزار می شود و برنامه های بسیار مهم و گوناگونی برای شرکت کنندگان تدارک دیده شده است. یکی از مهم ترین بخش های کنگره دوسالانه دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، اهدای جایزه های برندگان دو جایزه مهم ادبیات کودک جهان است: جایزه هانس کریستین اندرسن و جایزه ترویج خواندن آساهی.

بر اساس یک سنت، نام برندگان این دو جایزه که هر دوسال یکبار اهدا می شوند، در ماه مارس و در جریان نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا در ایتالیا اعلام می شود اما برگزیدگان برای دریافت جایزه شان باید تا تابستان همان سال و برگزاری کنگره IBBY صبر کنند.

دو روز تا آغاز سی و سومین کنگره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان

یکی دیگر از بخش های مهم کنگره، نشست ها، سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی گوناگون در زمینه ادبیات کودک و در ارتباط با موضوع آن دوره از کنگره است.
موضوعی که برای این دوره از کنگره در نظر گرفته شده "درنوردیدن مرزها:ترجمه و مهاجرت" در ادبیات کودک است. امسال ۳۸ نشست، با موضوع های گوناگون در ارتباط با ترجمه و مهاجرت در ادبیات کودک برگزار می شود.

برنامه های جانبی دیگر مانند برگزاری تورهای بازدید از مراکز تاریخی و فرهنگی لندن مانند موزه ها و کتابخانه ها از دیگر برنامه های سی و سومین کنگره IBBY برای شرکت کنندگان است.

کنگره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان هر دو سال یکبار در یکی از کشورهای عضو این سازمان برگزار می شود و نمایندگان همه کشورهای عضو در این کنگره شرکت می کنند.

Submitted by admin on