دیپلم افتخار برای "ماهوری" و "قصه های یک خطی"!

دو انیمشن "ماهوری" ساخته فاطمه گودرزی و "قصه های یک خطی ١ و ٢" به کارگردانی بهزاد فراهت دیپلم افتخار چهاردهمین جشنواره ی بین المللی پویانمایی انیماکوف را دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امسال از هشت انیمشین فرستاد شده از سوی کانون به جشنواره انیماکف، "ماهوری" ساخته فاطمه گودرزی به خاطر "هماهنگی داستان و ساخت" و فیلم "قصه‌های یک خطی ١ و ٢" به کارگردانی بهزاد فراهت به خاطر "منحصر به فرد بودن موضوع" دیپلم افتخار این جشنواره را دریافت کردند. چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم های انیمیشن "انیماکف" در شهر "ماگی لیف" جمهوری بلاروس از ١٩ تا ٢٤ شهریور برگزار شد.

قصه های یک خطی روایت های ساده از روابط کودکانه است. بهزاد فراهت از سال ١٣٧٠ در این زمینه فعال است. او تاکنون انیمیشن های "خودم پیدا کردم" و "بازگشت به خانه" و قصه های یک خطی ١- ٦ را برای کانون ساخته است.

دیپلم افتخار برای ماهوری و قصه های یک خطی

"ماهوری" داستان جوانی است که به دنبال آموختن ساز است، ولی کار آموختن او خوب پیش نمی رود. فاطمه گودرزی از سال ١٣٨٠ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است و "کشاورز و گاو" و "مادربزرگ پرنده"، "روباهی که به دنبال صدا رفت" از دیگر ساخته های اوست. گودرزی دو کتاب- فیلم "چشمه ی ماه" و "نقاش رومی" را نیز برای کانون کار کرده است. کتاب- فیلم، انیمیشن هایی هستند که براساس کتاب ساخته می شوند. کارهای این دو انیماتور تاکنون در جشنواره های بسیاری شرکت داده شده اند.

امسال مرتضی احدی کارگردان فیلم‌های پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز یکی از اعضای گروه داوران جشنواره بود. دیدار با کارگردانان، هنرمندان و نویسندگان راه یافته به بخش مسابقه، نمایش فیلم‌های پویانمایی برای کودکان و نوجوانان از برنامه‌های دیگر جشنواره امسال بود.

امسال ٥٨ فیلم از کشورهای ایران، روسیه، بلغارستان، استونی، چک، لهستان، مجارستان، کانادا، اوکراین، لیتوانی، آلمان، قزاقستان، ارمنستان و بلاروس در جشنواره انیماکف شرکت کردند. این جشنواره برای پشتیبانی از انیماتورهای ملی و بین‌المللی و با همکاری وزارت فرهنگ جمهوری "بلاروس"، کمیته اجرائی منطقه‌ای "ماگی ‌لف" و کمیته اجرایی "ماگی لیف" برپا می‌شود.

پیشینه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه ساخت پویانما (انیمیشن) به سال ١٣٤٩ بر می گردد. در این سال فرشید مثقالی دو پویانمایی "آقای هیولا" و "سوتفاهم" و آراپیک باغدارساریان دو پویانمای "گرفتار" و "وزنه بردار" را برای کانون ساختند.

دیپلم افتخار برای ماهوری و قصه های یک خطی

Submitted by editor3 on