رئیس دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان مهمان ایران

احمدرضا احمدخیرالدین، رئیس دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، از ۶ تا ۱۳ اسفند، میهمان مراکزی فرهنگی ایران است. 

او که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس شورای کتاب کودک به ایران سفر کرده، در روز چهارشنبه ۹ اسفند، در جشن پنجاهمین سالگرد شرکت خواهد کرد. او هم چنین در روز دوشنبه ۷ اسفند در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سخنرانی کرد و در روزهای سه شنبه ۸ اسفند و یکشنبه ۱۳ اسفند نیز در خانه کتابدار کودک و نوجوان و شورای کتاب کودک سخنرانی خواهد داشت. 

رئیس دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان همچنین در روز یکشنبه ۱۳ اسفند مهمان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان خواهد بود. موضوع سخنرانی امروز او در خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن، " ترویج خواندن : تجربه در دو مرکز آموزشی در مالزی" است. 

"چشم انداز دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در آینده " نیز موضوع سخنرانی احمدرضا احمدخیرالدین در روز یکشنبه ۱۳ اسفند در شورای کتاب کودک است. این دو سخنرانی در ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می شوند. احمدرضا احمد خیرالدین، در سال ۲۰۱۰، در جریان سی و دومین کنگره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در سانتیاگو دی کامپوستلا در اسپانیا برای دو سال به عنوان رئیس IBBY برگزیده شد و با تمدید این سمت در سال ۲۰۱۲، به مدت دو سال دیگر در این مسئولیت باقی ماند. 

او اهل مالزی است و حرفه اصلی اش چاپ، نشر و توزیع کتاب در زمینه هایی مانند ادبیات کودک و کتاب های آموزشی کودکان است. احمدرضا احمدخیرالدین همچنین از سال ۲۰۱۱ تاکنون، میدر شاخه ملی IBBY در مالزی است. 

Submitted by admin on