راهنمای بازدید از کاخ گلستان برای کودکان

برای اولین بار در موزه های وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهر تهران، راهنمای بازدید از کاخ گلستان برای کودکان چاپ و منتشر شد.

 لیلا کفاش زاده سرپرست دفتر کودک و نوجوان کاخ گلستان و تهیه کننده این بروشور، در توضیح این خبر گفت: "این کتابچه راهنما با زبان و خطی ساده همراه با اعراب گذاری برای مخاطبین گروه ب و ج نوشته شده است. این نوع کتابچه راهنما برای اولین بار است که چاپ می شود. در این کتابچه سعی شده ضمن آشنا کردن بیشتر کودکان با فضای های گوناگون کاخ گلستان حس کنجکاوی آن ها برای بازدید از موزه برانگیخته شود. در آغاز چگونگی دسترسی و راه های مناسب برای رسیدن به کاخ معرفی شده و در بخش های بعدی با طرح پرسش هایی همچون: آیا می دانستید یک شهاب سنگ واقعی در این موزه هست؟ و یا  آیا می دانید بادگیر چیست؟ کودکان را درگیر یافتن پاسخ می کند. کودک برای رسیدن به پاسخ باید به کاخ بیاید و به دنبال پاسخ برای پرسش های خود باشد که این خود باعث ایجاد تعامل بیشتر خانواده ها و یا مدارس باموزه ها می شود." 

از دیگر بخش های جالب این راهنما این است که گنجینه موزه به نام بخش ها ی غیر قابل بازدید به کودکان معرفی شده است. به گفته لیلا کفاش زاده در همه موزه ها در کشورهای مختلف دنیا بخش هایی وجود دارد که نمی توان از آنها بازدید کرد، مانند گنجینه ها و یا قسمت های اداری موزه. بروشور به صورت تمام رنگی و در قطع خشتی چاپ شده است. پیشنهاد موزه به مدارس این است که قبل از بازدید این بروشور را از دفتر کودک و نوجوان کاخ تهیه کنند تا در هنگام بازدید بیشتر بهره برند. 

Submitted by admin on