راه پیمایی برای کتاب خوانی

صدها کودک دبستانی در کنار هم و همراه با معلم های خود طول خیابان را می پیمودند . آن ها بر روی لباس هایشان پوششی داشتند که پیامی بر آن نوشته یا نقاشی شده بود.آواز دسته جمعی و شاد آن ها این پیام را می رساند: "یک کتاب بخوانید "

این دومین راه پیمایی بزرگ کودکان دبستانی آمریکا برای ترویج خواندن بود و دانش آموزان چندین دبستان در آن شرکت داشتند تا به دیگر کودکان و همچنین بزرگسالان فواید و لذت خواندن را یادآوری کنند. در این راهپیمایی کودکان با توجه به داستان و تصویر های کتاب مورد علاقه اشان روی پوشش لباس های شان نقاشی کرده بودند. سال گذشته نزدیک به ۶۰۰ دانش آموز به این راهپیمایی بزرگ آمده بودند و به نظر می رسید امسال بچه های بیشتری حضور داشتند. یکی از معلم هایی که در تدارک راهپیمایی نقش داشت گفت او و همکارانش امیدوارند این کار کودکان را به خواندن بیشتر و بهتر تشویق کند. تابستان نزدیک است و آن ها امیدوارند کودکان از پای تلویزیون و بازی های رایانه ای برخیزند و از خواندن کتاب ها لذت ببرند.

تنها معلم ها نبودند که کودکان را در راهپیمایی ترویج خواندن همراهی می کردند. تعداد زیادی از پدر و مادر ها نیز در کنار آن ها با کودکان هم صدا بودند. سرنشینان اتومبیل ها هم برای آن ها دست تکان می دادند و نظر خود را ابراز می کردند. در پایان روز چهره های شاد کودکان خبر می داد که روزی به یادماندنی را پشت سر گذاشته اند.

Submitted by editor6 on