رهنمودهایی برای کمک به کودکان چپ‌دست در دنیای راست‌دست‌ها

عنوان لاتین:
TOP TIPSFOR HELPING LITTLE LEFT-HANDERSIN A RIGHT-HANDED WORLD
  • غذا خوردن:

چپ دست‌ها معمولا با دست چپ غذا می‌خورند چه برای خوردن از انگشت‌شان استفاده کنند چه از قاشق یا چنگال اما معمولاً کارد و چنگال را برعکس دست نمی‌گیرند، مگر وقتی که بخواهند غذا را با چاقو برش بزنند.

  • لباس پوشیدن:

 دکمه‌ها و زیپ‌های لباس برای پسران چپ‌دست برعکس است، بنابراین به تمرین بیشتری نیاز دارند تا بستن و باز کردن دکمه‌ها و زیپ‌ها را بیاموزند. هنگام کمک به کودک چپ‌دست‌تان در پوشیدن شلوار و کفش به یاد داشته باشید که آنها معمولاً روی پای چپ خود تعادل دارند، بنابراین نخست کفش پای راستش را برای پوشیدن آماده کنید. هنگام آموزش بستن بند کفش، رو به روی کودک بایستید تا تصویر آینه‌ای شما را ببیند تا بتواند راحت‌تر از شما تقلید کند.

  • اسباب‌بازی‌های کوکی:

دست‌چپ‌ها به طور طبیعی هر چیزی از جمله اسباب بازی‌های کوکی‌اش را در خلاف جهت ساعت می‌چرخاند. اگر کودک چپ دست‌تان از اسباب بازی کوکی‌اش خسته شد ممکن است به این دلیل باشد که اسباب‌بازی‌اش را نمی‌تواند کوک کند. بنابراین از اسباب‌بازی‌هایی تهیه کنید که برخلاف جهت ساعت هم کوک شود یا با کلید فعال می‌شود.

  • قیچی ویژه چپ‌دست‌ها:

برای کودک‌تان قیچی ویژه چپ‌دست‌ها را تهیه کنید تا برای انجام کارهای هنری در خانه و مهدکودک از این قیچی استفاده کند. قیچی او را با روبان رنگی یا برچسب مشخص کنید.  

  • نقاشی کردن:

 به محض اینکه کودک شما رنگ‌آمیزی و بازی با رنگ‌ها را آغاز کرد او را تشویق کنید تا قلم را به شیوه درست در دست بگیرد تا به تدریج روش درست آن را بیاموزد. مداد و مدادشمعی‌های مثلثی در اندازه بزرگ برای این کودکان ایده‌آل است. همیشه مداد، مداد رنگی، اسباب‌بازی و هر وسیله دیگری را مستقیماً در جلوی کودک و در دسترس او قرار دهید تا استفاده از آن برای او راحت‌تر باشد.

برگردان:
شبنم عیوضی
Submitted by editor3 on