روایت حکایت های مولانا برای کودکان دبستانی در کتابخانه و موزه ملی ملک!

تیتر:
روایت حکایت های مولانا برای کودکان دبستانی در نخستین موزه خصوصی ایران!

کودکان و دانش‌آموزان دبستانی تهران برای شنیدن حکایت های شیرین مولانا، به «باغ قصه‌های کتابخانه و موزه ملی ملک» دعوت شدند.

مجموعه کارگاه قصه‌گویی «باغ قصه‌ها» برای کودکان و نوجوانان، تازه‌ترین فعالیت فرهنگی نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران در حوزه انتقال مفاهیم تاریخ، موزه و ادبیات ایرانی- اسلامی به کودکان و نوجوانان است. این کارگاه از دهه سوم دی تا پایان سال ۱۳۹۳ خورشیدی در دو بخش برگزار می‌َشود.

بخش نخست کارگاه قصه‌گویی «باغ قصه‌ها»، در قالب ۱۰ تور قصه‌های مولانا در مدرسه‌های ابتدایی تهران طراحی شده است. در این ۱۰ برنامه، کارشناسان باتجربه موزه و کودک، قصه‌های مولانا را به شیوه‌ای جذاب به همراه بازی برای کودکان مدرسه‌های ابتدایی در دسته‌های ٣٠ تا ۴٠ نفره روایت می‌کنند.

بخش دوم کارگاه قصه‌گویی «باغ قصه‌ها»، در مکان کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می شود. در این برنامه، قصه‌گوها، حکایت های مولانا را برای کودکان در فضایی ویژه در کتابخانه و موزه ملی ملک بازمی‌گویند. دو قصه‌گوی باتجربه در حوزه موزه و کودک در هر برنامه، کودکان را با قصه‌های مولانا همراه می‌کنند. این کارگاه، با بازدید از تالارهای موزه‌ای و انجام بازی‌های کودکانه همراه خواهد بود.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی است که ٧٨ سال پیش از سوی حاج حسین آقا ملک بر آستان قدس رضوی وقف شده است. این گنجینه اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران جای گرفته است.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
تاریخ:
۹۳/۱۰/۱۰
Submitted by editor3 on