روایت مرادی کرمانی از لحظه مرگ عباس یمینی شریف و علاقه او به کتاب

تیتر:
روایت مرادی کرمانی از لحظه مرگ عباس یمینی شریف و علاقه او به کتاب

هوشنگ مرادی کرمانی گفت: عباس یمینی شریف بسیار به نوشته و کتاب شاید بیش از آنچه لازم بود اهمیت می‎داد. شنیدم وقتی که داشت از این دنیا می‎رفت، آخرین کتابش را منتظر و چشم به راه بود که بردند و به او دادند و او نیز آن را روی سینه‎اش گذاشت و از دنیا رفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) هوشنگ مرادی کرمانی به مناسبت ٢٨ آذر سالروز درگذشت عباس یمینی شریف، گفت: نقش عباس یمینی شریف درباره کتاب کودک و آنچه کودکان می‎توانند بیاموزند نقش آفرینش و خلق یک مسیر و راه نو بوده است. او توجه جدی به کتاب کودک داشت و به کتاب کودک بیش از هرچیزی اهمیت می‎داد.

وی درباره شیوه آشنایی اش با یمینی شریف افزود: در کرمان بود که با عباس یمینی شریف آشنا شدم. بزرگترین خدمتی که عباس یمینی شریف به آدم‎‏هایی مثل من کرد این بود که سادگی ، صفا و مهر و عاطفه را از طریق واژه‎هایی بسیار ساده ، جمله‎های خیلی ساده و در عین حال شیرین به ما یاد داد. بعدها هم که در کتاب‎های درسی نوشته‎های او را خواندیم. این گذشت تا من آمدم به تهران و به شورای کتاب کودک رفتم. من خیلی دلم می‎خواست با عباس یمینی شریف از نزدیک آشنا شوم که همین طور هم شد و ما در شورای کتاب خیلی با هم اخت شدیم. خیلی خوب همدیگر را پیدا کردیم. یک رابطۀ عاطفی بین ما برقرار شد.

این نویسنده کودک و نوجوان یادآور شد: عباس یمینی شریف شورای کتاب کودک را در موارد بسیار یاری کرد و می‎شود گفت نجات داد. چیز دیگری که خاطرم هست فرهنگ‎نامه کودکان و نوجوانان بود که من یادم هست ما در جلسات متعدد با احمد بیرشک و خانم انصاری و خانم توران میرهادی و استاد یمینی شریف و دیگران داشتیم و به این مسئله فکر می‎کردیم که چطور می‎توانیم فرهنگ‎نامه کودکان و نوجوانان دربیاوریم. و در این کار نیز عباس یمینی شریف و همین طور خانم توران میرهادی بخشی از هزینه را تأمین کردند.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری کتاب ایران
تاریخ:
۹۳/۹/۲۹
Submitted by editor3 on