روزشمار کودکی ۱۳۹۴، یادها و خاطره ها به زودی منتشر خواهد شد!

روزشمار کودکی۱۳۹۴ موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به زودی با نام روزشمار کودکی: یادها و خاطره ها روانه بازار خواهد شد.

 این روزشمار دربرگیرنده نزدیک به صد قطعه عکس است که از آلبوم های قدیمی خانواده های گوناگون گردآوری شده است و برای نخستین بار همراه با خاطره های کودکی افراد منتشر می شود. این یادها و عکس ها به عنوان یکی از مهم ترین سند های تاریخی مطالعات کودکی ایران، بازتابی روشن از جایگاه کودکی و شرایط ویژه زندگی کودکان از دوره قاجار تا نخستین دهه های سال ۱۳۰۰ در جامعه گذشته ایران است. کودکان و نوجوانان با دیدن این آلبوم و خواندن نوشته های کوتاه و دلپذیر آن می توانند با زندگی کودکی اجداد خود آشنا شوند و زندگی آن ها را با زندگی امروزی خود بسنجند و بزرگسالان نیز بدون شک به آلبوم های کودکی خود باز می گردند و بر تاریخ کودکی سرزمین شان مروری دوباره خواهند کرد.

روزشمار کودکی ۱۳۹۴، یادها و خاطره ها به زودی منتشر خواهد شد

هر ماه از این روز شمار، با فهرستی از نام هایی آغاز می شود که برای بهتر شدن جایگاه کودکی در جهان و به ویژه ایران کوشیده اند. سپس در میان هفته ها عکس های کودکی شماری از این افراد با خاطره هایی از کودکی شان به چاپ رسیده است. از میان این کوشندگان می توان به عکس ها و یادهای کودکی توران میرهادی، توران اشتیاقی، معصومه سهراب، پرویز ناتل خانلری، نوش آفرین انصاری، ثمین و ثمینه باغچه بان، عباس یمینی شریف، فرشید مثقالی، نورالدین زرین کلک، علی اکبر صادقی و ده ها کوشنده دیگر اشاره کرد.

این آلبوم با جلدی نفیس و چاپی زیبا و باکیفیت هدیه نوروزی خوبی است برای کسانی که می خواهند به عزیزان خود عیدی فرهنگی و ماندگاری اهدا کنند.

  • علاقمندان می توانند این روزشمار را به قیمت ۱۷۰۰۰۰ ریال از فروشگاه کتاب هدهد تهیه کنند.
  • به خرید تیراژهای بالای ده عدد تخفیف تعلق می گیرد.
  • تلفن فروش: ۸۸۵۵۳۵۲۸
کلیدواژه:
Submitted by editor3 on