روز جهانی کودک در "خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن"

 کتابک

"خانه کتابدار کودک و نوجوان"، به مناسبت ۱۶ مهرماه، با استقبال ازطرح امسال یونیسف، مبنی بر ایمنی کودکان در رفت و آمد و استفاده از بسته‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی این مرکز، روز جهانی کودک را گرامی داشت. 

  

کتابداران "خانه کتابدار کودک و نوجوان" با طراحی خیابانی نمادین و نصب آن بر دیوار‌های کتابخانه، هشدارهای ایمنی برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال و توصیه‌های ایمنی در خیابان‌ها برای پدران و مادران را در معرض دید اعضای کتابخانه قرار دادند.

 انتخاب محل درست عبور از خیابان، رعایت ایمنی در دوچرخه‌‌سواری و سفر، روش نگهداری نوزادان در خودرو، شناخت مخاطرات رانندگی، مقایسه روش‌های درست و نادرست مهار کودک در خودرو از نکاتی است که در این خیابان نمادین به صورت تصویری و نوشتاری دیده می‌شود.

یونیسف امسال مبنای فعالیت خود را در روز جهانی کودک همکاری با دولت در زمینه کاهش تلفات کودکان در حوادث رانندگی قرار داده است. به همین دلیل به ارسال بسته‌های آموزشی حاوی مطالب تصویری و مکتوب درباره‌ی هشدارهای ایمنی و اطلاعات ترافیکی در میان نهاد‌ها و مؤسسات اقدام کرده است تا از طریق این بسته‌ها شهروندان را به رعایت اصول رانندگی تشویق کند.  

قرار است توزیع بسته‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی یونیسف در میان نهاد‌ها و مؤسسات بعد از روز جهانی کودک نیز ادامه داشته باشد.

Submitted by editor6 on