روز زمین پاک گرامی باد

فردا، ۲۲ آوریل برابر با دوم اردیبهشت روز زمین است.

در شماری از کشورها و مناطق اصطلاح مادرزمین، اصطلاحی برای نامیدن سیاره ی زمین است که بیانگر وابستگی همه موجودات از جمله انسان و دیگر موجودات زنده و گیاهان به این سیاره است. به خاطر همین وابستگی است که مجمع عمومی، ۲ اردیبهشت را به نام روز بین المللی مادرزمین نام گذاری کرده است.

 مانند سال های گذشته، روز زمین ۲۰۱۴ نیز بر چالش های محیط زیستی ویژه زمان ما تمرکز دارد. موضوع امسال این روز "شهرهای سبز" است. امروز بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند. با افزایش جمعیت شهرنشین و تغییرات آب و هوایی، شهرها نیز باید کم کم تغییر کنند.
اکنون زمان آن رسیده است که روی منابع انرژی تجددپذیر سرمایه گذاری کنیم و شهرهای خود را بازسازی کنیم و برای حل بحران تغییرات آب و هوا اقدام کنیم.
با سرمایه گذاری هوشمندانه در تکنولوژی پایدار، سیاست های عمومی آینده نگر و افراد آگاه و فعال می توانیم مرحله گذار را بگذرانیم و شهرهایمان را به شهرهای سبز تبدیل کنیم و آینده ای پایدار برای خود و فرزندانمان بسازیم.

نمایشگاه موزه فرهنگ کودکی به همراه انجمن محیط زیستی پایشگران به این مناسبت، جمعه ۵ اردیبهشت با برگزاری کارگاه های محیط زیستی گوناگون این روز را گرامی می دارد.

درباره روز زمین پاک بیشتر بدانیم

Submitted by editor3 on